Amikor még a Burger King kutyázta a Facebookot!

Amikor még a Burger King kutyázta a Facebookot!
Az Evolution konferencián előkerültek az új generációk is, akiket már egy leárazással nem lehet megfogni.

A 2018-as Evolution második napján a vágyak játszották a főszerepet a kék teremben, ahol az is kiderült, hogy e sorok írója nem egy mai gyerek. Horváth Tamás, az Adaptive Media kereskedelmi igazgatója Kisemberek, nagyemberek című előadást kezdte az Y-generációtól (1980 után születettek), majd jutott el az alfa-generációig, akik 2010 után látták meg a napvilágot.

A szakértő rávilágított, hogy van átjárás a korosztályok között, hiszen nem csak a fiatalok tanulnak az idősektől, hanem ez fordítva is igaz, pláne a technológiai dimenzióban. Ugyanakkor a médiafogyasztásban markánsan megmutatkozik a – ha már az Evolution konferencián vagyunk – az evolúció egyirányúsága: a nyomtatott sajtót bizony zömében az idősebbek pörgetik. Viszont az internet (mint az újjonan kialakult szerv) ebből a szempontból homogénebb, hiszen minden korosztály zabálja.

Mint csapból a víz

„A mostani fiataloknak már olyan természetes az internet, mint az idősebbeknek, hogy a csapból folyik a víz” – jelentette ki Horváth Tamás. És bevetette az eNET kutatásáról készült infógrafikát, amiből kiderül az is, hogy van, aki inkább a netet választja a melegvíz helyett! Ezt pedig ki is használják a cégek – mutatott rá.

Mer nem elég egy ócska leárazás

Egy olyan mágikus időszakba repített vissza minket (2009 eleje) az Adaptive Media fejese, mikor még voltak, aki bele mertek szállni a Facebookba. A Burger King indított egy olyan kampányt, melyben azt lehetett bizonyítani, hogy az ember még a barátainál is jobban szereti a Whoppert. Tíz embert kellett törölni a legnépszerűbb közösségi oldalról és már is kaptunk egy kupont, amit szendvicsre válthattunk. Az külön poén volt, hogy az ismerős kapott egy jelzést, hogy éppen eldobták egy szendvicsért, azaz egy falatért. Mindez virális hatást eredményezett, mert az emberek inkább megelőzőcsapást mértek ismerőseikre. Az akció akkora siker lett, hogy a Facebook és a Burger King is jobbnak látta a befejezést, utóbbi vállalatnak 23 ezer szendvicset kellett kiosztania! – idézte fel a szakember.

Egy póló? Kösz, nem!

A fiatalok – körülményes – bevonásának másik példájaként a Sportszelet kampányát hozta. Ugyanis olyan olcsó trükkökre, mint egy gagyi póló kiosztása, már rá sem moccannak. Ezért a csokigyártó „varázslatos kollaborációra” lépett az igazán cool márkának számító Tisza cipővel egy „limited edition kollekcióra”. Így aztán valóban áhított ruhadarabokra lehetett rástartolni, nem pedig olyanokra, amik úgy is pizsamaként végzik.

Feladat kell nekik!

De vitathatatlanul a legötletesebb és a legösszetettebb a Digital Media Best Practice-en (DMBP) tavaly diadalmaskodó Dealogic Follow the Rabbit kampánya volt. Nem meglepő módon az országot sújtó informatikushiányra adott választ a reklám, mely mellett a legtöbb halandó valószínűleg simán elsétált, hiszen ki volt belőle rekesztve. A kampány több platformon folyt, plakátokról leolvasott kódok, majd feladatok online (ahogyan az a lenti videóból is kiderül).

A megpróbáltatásokért cserébe a programozók álláslehetőséghez, míg a cég 120 valóban potens jelentkezőhöz jutott két hónap alatt. Horváth Tamás kiemelte, hogy korábban havi 2 embert tudtak az utcáról becibálni, így a stratégia hatalmas sikernek tekinthető. A szakértő kiemelte, hogy ez is bizonyítja: a sokkal „érzéketlenebb” fiatalokra is lehet hatni, ám pontosabban meg kell határozni, hogy kikhez és hogyan akarunk szólni.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!