Ahol megvalósul a női egyenjogúság

Ahol megvalósul a női egyenjogúság
Nyolc éven belül megvalósul a nemek közötti egyensúly, vagyis a munkavállalók 50 százaléka nő és 50 százaléka férfi lesz a cégnél – jelentette be nemrég nemzetközi vállalását a 120 országban jelen lévő Accenture.

A 2025-re megfogalmazott célkitűzés fontos iránymutató a munkaerőpiacon, ráadásul egy olyan multinacionális vállalat részéről, amely az egyenlő bérezés ügyében is elkötelezett. A cég a nemek aránya mellett a társadalmi sokszínűség reprezentálására is törekszik, ezért is kerülhetett a diverzitást támogató vállalatok 2017-es listáján a 14. helyre.

„Egy jó teljesítményű, innovatív szervezetben lényeges a nemek közötti egyenlőség” - nyilatkozta Pierre Nanterme, az Accenture elnök-vezérigazgatója. „A diverzitás erősebbé és innovatívabbá teszi a vállalatunkat, és ami a legfontosabb, jobbá teszi a világot. Ezzel az új célkitűzéssel fontos üzenetet küldünk a kollégáinknak és ügyfeleinknek arról, hogy számunkra milyen fontos a munkavállalók közötti egyenlőség.”Jelenleg 150 000 nő dolgozik az Accenture-nél, ez a globális munkaerő-állomány közel 40 százaléka.

Az elmúlt néhány év során a vállalat több mérföldkövet is kijelölt és egy részüket már túl is haladta a nemek közötti egyenlőséghez vezető úton. Ezek a következők:
A cég túlszárnyalta azt a célt, hogy a 2016-ban újonnan felvettek között a nők aránya elérje a 40 százalékot.
2016-ban minden eddiginél több nőtt léptettek elő igazgatói szintre (30 százalék).
Globálisan 25 százalékra növelik a női igazgatók arányát 2020-ra.

A munkaerő-állományban a nemek közötti egyensúly elérésének útján az Accenture számos lépést tett azért, hogy bevonzza, megtartsa, előléptesse és támogassa a nőket, többek között:
Globális vezetőképző-program támogatása: a vállalat rangidős női munkatársai számára 6 évvel ezelőtt indított programban részt vevők körülbelül 80 százalékát előléptették vagy jelentősen bővült a felelősségi körük.
Az átláthatósággal kapcsolatos vállalás teljesítése: a vállalat világos, mérhető célokat tűzött ki és tett közzé, hogy növelje a nők számát, és számos országban (többek között az Egyesült Államokban, Kanadában, Dél-Afrikában, Japánban) közzétette a munkaerő-állomány demográfiai adatait.
Kezdeményezések, amelyek értékes tudást biztosítanak a nőknek: ilyen például a vállalat „Nők a technológiában” programja, ami segít a jól teljesítő nőknek gyorsított eljárásban karriert váltani műszaki tervezői pozícióra, ez ugyanis nagyon keresett, de szakember hiánnyal küzd a terület.
Együttműködés a vállalat és a kormányzat között a nemek közötti egyenlőség előmozdításáért: olyan kötelezettségek vállalásával, mint például a Fehér Ház által kezdeményezett „Equal Pay Pledge” (egyenlő bérezés nyilatkozat), a „Paradigm for Parity” vagy a Catalyst nonprofit szervezet „CEO Champions for Change” kezdeményezése.

„Felkaroljuk a sokszínűséget, mert az a kreativitás és a versenyelőny forrása” - nyilatkozta Ellyn Shook, az Accenture vezetőségi és humánerőforrás-igazgatója a vállalat célkitűzésének nyilvánosságra hozatalát követően. „A végső célunk az, hogy olyan, valóban emberi környezetet teremtsünk, olyat ahova a munkatársaink naponta bejárnak dolgozni, ahol önmaguk lehetnek, és a legjobbat hozhatják ki magukból.”