A munka jövője – Dolgozz saját eszközöddel! III.rész

A munka jövője – Dolgozz saját eszközöddel! III.rész
Saját informatikai eszközöket használni a munkahelyen? Néhány éve még a gondolattól is infarktust kapott volna bármelyik IT vezető. Ma leginkább csak a megfelelő szabályzatok kialakítására és a megfelelő biztonsági előírások betartatása figyel.

Az Y generációsok számára a munka nem feltétlenül kapcsolódik a munkahelyhez.  Számukra természetes, ha a munkahelyi információkat (saját gépüket, belső hálózatot) otthonról, vagy akár egy kávéházból mobiljukon, vagy táblagépükön érik el. Ha pedig ez lehetséges, miért ne lehetne ezeket az eszközöket az irodában is használni?

BYOD, leginkább már csak ezzel a rövidítéssel szokás emlegetni a saját eszközöknek az irodába való „befolyatását”. (Bring Your Own Device – Hozd a saját készülékedet.).  A fejlett országokban a vállalatok felénél a BYOD már nem szitokszó, csak megoldandó feladat.

A házi eszközök munkahelyi használatának egyenes következménye a 24 órás kapcsolat, az állandó elérhetőség, a munka és a magánélet elválaszthatatlan összefolyása.

A BYOD  szorosan összefügg a közösségi együttműködéssel. A saját eszközét használó dolgozó számára természetes, hogy különböző közösségi eszközök használatával tartsa a kapcsolatot munkatársaival. A szoros közösségi együttműködés, az erőforrásokhoz való távoli hozzáférés révén a közös térben történő munka elveszti a jelentőségét. Hogy valaki fizikailag éppen az irodában, otthon a kanapén, vagy egy kávéházban dolgozik-e, az eredmény szempontjából teljesen mindegy.

Míg a mostanában munkában állók egyre inkább ragaszkodnak az effajta szabad (vagy annak látszó) munkavégzéshez, a szervezet másik, továbbra is „elvágólagos” rendben dolgozó része nehezen tudja mindezt megemészteni. Az a vezető viszont, aki nem képes úrrá lenni ezen a helyzeten gyakorlatilag lemondhat a fiatal tehetségek megszerzéséről.


Pécsi Ferenc

Pécsi Ferenc – ContentPlus Tartalmassá teszem ügyfeleim életét. Segítek megtervezni, megvalósítani és terjeszteni a marketinget és az értékesítést támogató tartalmakat. Lassan 20 éve foglalkoztat, miképpen vihetők …