A mobiljáték piac mindent visz

A mobiljáték piac mindent visz
Az eMarketer becslése szerint ma 126 millió mobilfelhasználó játszik a gépével havonta legalább egyszer. A piac továbbra is növekedő trendet jelez. A mobil játékot fejleszteni tehát menő.

Hatalmas fejlődésben van a mobil játék piac, az okostelefonok terjedésével egyidejűleg a játékosok száma is megnövekedett, illetve a játékos kedvű felhasználók száma sokszorozódott meg. A telefonokon elérhető játékok minőségének javulása olyan felhasználói rétegeket is bevonz, akik korábban sosem játszottak.

A telefon gyakorlatilag az utazás, várakozás és az ügyintézés hosszú óráiban ad lehetőséget a felhasználóknak arra, hogy kedvenc játékaikat letöltsék és használják.

Az adatok azt mutatják, hogy a trendek egyre növekvő felhasználást jeleznek, mivel az android felhasználók száma rohamosan növekedett meg az utóbbi időszakban. Az ingyenes játékok kínálata ezzel egyidejűleg szintén megemelkedett.

A mennyiség és minőség vonatkozásában egyre szebb és jobb játékok lépmek piacra és a  felhasználók akár kisebb összegeket szívesen is fizetnek értük. Az únásig emlegetett Angry Birds sorozat például már olyannyira sikeres, hogy jelenleg a köré épülő franchise rendszer már ugyanannyi bevételt hoz, mint maga a játék.

2016-ra a becsléek azt mutatják, hogy a felhasználók 80 százaléka játszik majd. A trendet erősíti a tabletek elképesztő számú növekedése, és a játékok addiktív hatása is.

További érdekes grafikonok és adatok az eMarketer oldalán érhetők el.