A magyarok imádnak mobilapplikáción hitelt felvenni

A magyarok imádnak mobilapplikáción hitelt felvenni
Lassan nincsen olyan művelet, amit ne lehetne elintézni egy mobiltelefonon. Erre a sorsra jutott a hitelfelvétel is.

Rendkívül intenzív érdeklődést tapasztal a CIB Bank a személyi kölcsönök iránt: idén havonta átlagosan nyolc százalékkal nőttek a kihelyezések a pénzintézetnél, és a február- május közötti időszak ezen belül is kiemelkedőnek bizonyult.

A Magyar Nemzeti Bank statisztikái alapján a személyi hitelek a lakossági hitelpiac egyik húzótermékévé váltak: 2017 első kilenc hónapjában 228,2 milliárd forint értékben kötöttek személyi kölcsön szerződéseket a magyar háztartások, ami 47 százalékos növekedés az egy évvel korábbihoz viszonyítva 1 . Ez annak tükrében különösen figyelemre méltó eredmény, hogy a teljes lakossági hitelpiac – a folyószámlahiteleket nem számítva – hozzávetőlegesen 30 százalékkal bővült az első három negyedévben 2016 azonos időszakához képest.

A CIB Bank személyi kölcsön terméke iránti jelentős érdeklődés részben annak köszönhető, hogy a bank meglévő ügyfelei már mobilapplikáción keresztül is igényelhetik a hitelt, és akár 7 percen belül a számlájukon lehet a kért összeg. A másik ok a versenyképes ár: a CIB Előrelépő Személyi Kölcsön akár 7,77%-os kamattal érhető el (THM: 8.17%), amennyiben az igénylő minimum havi jövedelme eléri a 250 ezer forintot, de az ennél alacsonyabb keresetűek is kedvező feltételekkel, kamatkedvezménnyel igényelhetik a kölcsönt a banknál. A növekedés emellett több más tényezővel magyarázható, így a növekvő reálbérekkel, a lakosság egyre nagyobb beruházási hajlandóságával, illetve ehhez kapcsolódóan a lakásvásárlási- és felújítási igényekkel.

A CIB Bank várakozásai szerint a személyi hitelek iránti intenzív érdeklődés az előttünk álló időszakban is fennmarad, miközben a kamatok kedvező alakulása miatt nő azoknak az ügyfeleknek az aránya is, akik korábbi hiteleiket váltják ki a most elérhető személyi kölcsönökkel. A bank arra számít, hogy az eddigi kiemelkedő növekedési dinamikát az év hátralévő részében is tartani tudja részben a mobilalkalmazáson elérhető személyi kölcsön igénylés nagy sikerének köszönhetően, részben azért, mert az év utolsó két hónapja hagyományosan erős a fogyasztási hitelek szempontjából.