A hazai kis cégek nagy részének még weboldala sincs

A hazai kis cégek nagy részének még weboldala sincs
Látni, látszani, kiszolgálni. A magyar vállalkozások fontos sikertényezői ezek, mégsem valósulnak meg ezek a mindennapokban.

Az Invitel tapasztalatai szerint, a legfrissebb felmérések eredményeivel egybevágóan, a magyar kisvállalatok számára is egyre fontosabb kérdéssé válik az ügyfélszerzés és az ügyfélélmény fokozása. A potenciális megrendelők megcélzásához azonban maguknak a vállalkozásoknak is láthatóvá kell válniuk. Ehhez szinte elengedhetetlen az online jelenlét, egy egyszerűen létrehozható és fenntartható saját honlap, illetve a könnyen megjegyezhető, céges e-mail cím. A kisebb hazai cégek 56 százaléka azonban még mindig nem rendelkezik weboldallal.

A hatékony ügyfélkezelés szempontjából éppen ilyen fontos az is, hogy egy vállalkozás telefonvonalai se legyenek állandóan foglaltak. Sőt, további sikertényező lehet, ha vendégkörük, ügyfeleik is használhatják Wi-Fi hálózatukat. A fogyasztók ugyanis ma már szinte természetesnek veszik az internet-hozzáférést a legegyszerűbb szolgáltatások igénybevétele során is. Emellett mind nagyobb igény mutatkozik a várótermekben, éttermekben, szálláshelyeken a publikus televíziózásra.

Ezért a kisvállalatoknak a tökéletes ügyfélkiszolgálás érdekében a Wi-Fi mellett a jogtiszta, üzleti TV-szolgáltatás biztosítására sem árt gondolniuk. Ezt támasztja alá az az adat is, miszerint minden tizedik kis- és közepes méretű vállalat ma már okostévével is bővíti eszköztárát. „Ismerve a kisvállalatok mindennapi munkáját, a szegmens sokszínűségét, kialakítottunk számukra egy olyan szolgáltatás-konstrukciót, amely hatékonyan támogatja működésüket. Portfóliónkkal a vállalkozások megbízható, professzionális és stabil szolgáltatásokra alapozhatják tevékenységüket. Kiemelve a mind fontosabbá váló internet elérhetőséget, amely az ügyfélszerzés szempontjából jelentős online jelenlétet is biztosítja számukra a már meglévő megrendelőik, vásárlóik igényeinek kiszolgálásán túl. Márciustól kisvállalati ügyfeleink az internet és telefon mellé már publikus TV-szolgáltatást is választhatnak, amellyel tovább növelhetik vendégeik kényelmét, elégedettségét” – fogalmazott Iski István, az Invitel lakossági és kisvállalati üzletágának marketingigazgatója.

Az új konstrukció kialakításakor a szolgáltatáskínálat bővítése mellett az Invitelnél az is fontos szempont volt, hogy kedvezményes ajánlatokkal támogassák a vállalkozások munkáját. Egy kisvállalatnak ugyanis alaposan meg kell gondolnia kiadásait, beleértve telekommunikációs költségeit is.