A Microsoft konkurenciának érzi a Prezit

A Sway a Business Insider szerint a Prezi felfutását kívánja ellensúlyozni.

A Prezi dolgai jól mennek mostanában. Növekszik szépen a felhasználó tábor. Nagy startup versenyek, mint a Le Web hivatalos prezentációs eszközévé vált. 52 millió dollár befektetést kapott. Szóval haladnak a dolgaik.

Úgy tűnik ez most a Microsoftnak is feltünt, mivel a piacra dobja a Sway-t, ami valami Prezi szerű megoldással igyekszik a feltörekvő trónkövetelő(k) kedvét és felhasználói táborát elvenni.

Furcsa, hogy a Business Insider cikkében nem írja le konkrétan, de a cikk URL-jében igen csak konkrétan fogalmaz. "the-death-of-powerpoint-has-begun-2014" - azaz a Powerpoint haldoklása 2014-ben kezdődött. A véleményem szerint ez nem most kezdődött, de láthatóan vannak, akik úgy gondolják, hogy igen. A világ egyik legfontosabb gazdasági magazinja ráébredt, hogy a Microsoft észrevette és kihívásként azonosította a magyar alapítású Prezit.

A kérdés nagyjából csak az, hogy aki eddig Powerpointot használt, az most átáll-e a csinos vizuális eszközrendszerrel felturbózott Sway-ra, vagy marad a régi bevált megoldásnál.

A Prezi felhasználókról ugyan nincs pontos felmérés, de nem csodálnék, hogyha a fiatalok többsége inkább ezt a lehetőséget használná. Persze azon sem, hogy a hivatalokban és a nagyvállalatoknál meg jórészt a Powerpointhoz ragaszkodnak.

A csata nem fog gyorsan eldőlni, s talán nem is kell eldőlnie. Már csak azért sem, mert az Internet Explorert sem a Firefox vagy a Chrome győzte le. A felhasználók mondják ki a végső ítéletet a szolgáltatások felett, s ha ők úgy döntenek, hogy váltanak akkor a legnagyobb multi sem igazán tudja majd megváltoztatni ezt a döntést egy új bevezetésű termékkel.

A Sway egyébként a maga módján tetszetős, viszont nem túl érthető az üzenete, hogy pontosan mi is szeretne lenni. Valószínűleg egy alternatívának gondolják a Prezivel szemben, annak viszont kicsit gyengécske.