A Kickstarter egyszerűsíti a szabályait, ″Launch Now″ lehetőséget ajánl a kampányoknak.

A Kickstarter egyszerűsíti a szabályait, ″Launch Now″ lehetőséget ajánl a kampányoknak.
A Kickstarter, a crowdfounding szektor vezető szolgáltatása tegnap bejelentette, hogy egyszerűsíti a projektek benyújtásának szabályait és mostantól lehetővé teszi az - eddig szigorú - engedélyezési procedura nélküli projekt elindítást.

Yancey Strickler egy blogbejegyzésben írta azt, hogy "a Kickstarter könnyebb lesz használni, mint valaha" és hogy több terülten fejlesztik a rendszert, ahol még nem olyan egyszerű, mint lehetne.

A megváltoztatott szabályok 3 fontos alapelvben jelennek meg. A Projekteknek létre kell hozni valamit, hogy megosszák másokkal, A Projekteknek „őszintének és világosan prezentálhatóknak” kell lenni. A Projektek nem gyűjthetnek karitatív célokra, nem kínálhatnak pénzügyi ösztönzőket, vagy alapvetően tiltott tárgyakat. A Kickstarter teljes, frissített szabályzata itt érhető el.

Hatékonyabb lett az is, hogy a Kickstarter még többféle projektet enged a platformon.   Strickler kifejezetten kiemelte a kozmetikai és szépségipart úgy mint a többféle software termékeket, amely mostantól megjelenhet a Platformon. A platform vezetője a azt is mondta egy interjúban, hogy minden általában ami illegális, szabályozott, vagy veszélyes az tilos, minden más lehet "ok", amíg nem jelenik meg a tiltott tárgyak listáján.

A szabályok változásával visszakerült a hardware gyártók többdarabos termékfelajánlása is, mint jutalom lehetőség.   Ez az a szabály, amelyet 2012-ben a Kickstarter megszüntetett, és ez nem tettszett azoknak a hardware vállalkozóknak akik szerették volna a platformot előértékesítési és piactesztelési célokra használni.

A blogbejegyzésben bejelentett "lindítás most" funkció megváltoztatja a projekt átvilágítási folyamatot.   Mostantól, ahelyett hogy a működtetők felülvizsgálnák a projektet egy algoritmust használnak, amely "ezernyi adatpontot" vizsgál és megállapítja, hogy a kampány megfelel-e nekik.

Ha igen, akkor a projekt létrehozója azonnal elindíthatja a kampányt, vagy kérhet egy Kickstarter csapattagtól értékelést, felülvizsgálatot, visszajelzést.

A szakértők szerint a Kickstarter első negyedéves adatai a lassulás jeleit mutatták, ezért változtattak ekkorát az alapítók a szabályokon.