A Google kivégezte a navigációs piacot

A Google kivégezte a navigációs piacot
Nem tűnik fölösleges kiadásnak a júniusi bevásárlás, a felhasználók hamarosan élvezhetik a Google térképeken a valós idejű forgalomfigyelést is. A Waze megérte a pénzét.

A Google júniusban adott mintegy 1 milliárd dollárt a Waze fejlesztőinek termékükért, ami meglehetősen nagy befektetésnek számít a közösségi média világában. Most úgy látszik, hogy a befektetés nem volt hiábavaló, mert alig telt el két hónap és a szolgáltatás máris beépül a Google map funkciói közé.

A Google azt ígéri, hogy a keresés, a navigáció és a forgalomfigyelés tökéletesen kiegészítik majd egymást az újjászervezett szolgáltatás kínálatban. Az integrációt az izraeli fejlesztő csapat nagy része már a Google Mountain Viewban működő főhadiszállásán végezte, úgy hogy mérnökeik egy része még otthonról segítette a munkát.

A Google Map és az okosmobilok elterjedése szép lassan tönkre tette a navigációra koncentráló teljes iparágat, a Garmin, a Wayteq és a többi eszközgyártó egyre olcsóbban kínálja eszközeit, de így is képtelen versenyezni, az ingyenességgel. Mások inkább partnerek lettek, a TomTom is a Google partnereként próbál túlélni.

A mobil egyértelműen lenyomta a speciális eszközöket. Hiába a kiváló grafika, a folyamatosan frissített térképek, ha a valósidejű és ingyenes térképek már mindenkinek a telefonján elérhetők.

A Waze megérte a pénzét, hiszen az ingyenes közösségi forgalomfigyelés kiváló szolgáltatás, autósok millióinak könnyíti meg az életét, tehát hatalmas igény van rá. Természetesen nem lehet mindenhol bevezetni, így a mostani bejelentés is csak Argentina, Brazília, Chile, Colombia, Ecuador, Franciaország, Németország, Mexikó, Panama, Peru, Svájc, Anglia és az Egyesült Államok terültén ígér működő szolgáltatást.

A trendek tekintében úgy tűnik, hogy a Google legyőzött mindenkit, kérdés, hogy meddig tartható ingyenesen ez a rengeteg ingyenes szolgáltatás.