A Big Data mindenhol hatalmas üzlet

A Big Data mindenhol hatalmas üzlet
A Big Data Landscape megmutatja, hogy mennyi területen használjuk az adatok tömegeit. Az interneten ma már minden adat érték.

Egy amerikai startup azt találta ki, hogy fizet a felhasználüknak néhány centet azért, hogy lefényképezzék a szupermarketekben kapott számláikat. A gondolat sokaknak tűnhet őrültségnek, de az ötlet bejött, ma több milliós forgalmat generál a cégnek az hogy tudják, ki mikor, hol és mit vásárol. A csavar a történetben annyi, hogy az összegyűlt centeket végül a felhasználók hasznos közösségi célokra, karitatív projektekre ajánlhatják fel.

Elképesztő modellek alakulnak nap mint nap arra, hogy adatokat szerezzenek valamilyen szektorról, annak felhasználóiról. A Big Data benyomult a mindennnapjainkba. Az értékeink jelenleg a tevékenységeink folyamán megjelenő mintázatok. Vásárlási szokások, értékrendünk, vagy izlésünk is vizsgálható, a nagy mennyiségben összegyüjtött adatok pedig később értelmezhetők, elemezhetők.

A Big Data szakértők ma már tudják, hogy mikor mennyit internetezünk, kik generálják a online játékpiac bevételeit, mely korosztály nem szeret ma sem kártyával fizetni és melyik fizetne már holnap mindenhol mobiljával.

Az idei Média Hungary foglalkozott számos aspektusból a témával. Említhetjük akár a növekvő igényt az oline videós tartalmakra, közvetítésekre. Az alábbi infógrafika megdöbbentő adatai megmutatják, hogy mennyire gyorsul az adatigényünk, illeve, hogy ennek függvényében miként növekszik számos szolgáltatás forgalma, értéke.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!