400 milliárd forint ment a levesbe

400 milliárd forint ment a levesbe
A tavalyi évben a magyar e-kereskedelem ezer milliárd forintos összforgalmának csaknem felét külföldi piacon költötték el a vásárlók. A határtalan kereskedelem is közrejátszik a fogyasztói figyelem megoszlásában. Az Evolution Konferencián a 2018-as médiatorta is bemutatásra kerül.

Idén hetedik alkalommal rendezik meg az Evolution Konferenciát, amely évről évre a legsürgetőbb piaci kihívásokat veszi górcső alá a kereskedelem, média és a marketing területén. A vitaindító szakmai esemény egyik fő témája a globális e-kereskedelem hazai piacra gyakorolt hatása, hátulütői és lehetőségei.

Az online vásárlás napjainkban egyre meghatározóbb, mint azt az eNET kutatása is bizonyítja. Magyarországon az online vásárlói bázis mintegy 4,9 millió főt tesz ki. Érdekesebb azonban, hogy a tavalyi évben az e-kereskedelem 1000 milliárd forintos éves összforgalmának csaknem felét külföldi piacon költötték el. Ez a hazai e-kereskedelemnek 400 milliárd forint kiesést jelentett, derül ki a kutatásból.

Ez a jelenség, ahogy az eNET kutatása mutatja, egy újabb problémát vet fel a Facebook és Google már eddig is számottevő piac elszívó hatása mellett. A kérdés elsősorban az, hogy a magyar piac mennyire van tudatában ezeknek a növekvő tendenciáknak, illetve, hogy mennyire van felkészülve a határtalan e-kereskedelemre.

„Az Evolution célja mindig is az edukáció, a szakmaiság elmélyítése volt. Fontosnak tartom, hogy beszélgetést kezdeményezzünk az éppen aktuális kereskedelmi, média és marketing piaci kérdésekről, mint például a határtalan e-kereskedelem. Szellemiségünk meghatározója a folyamatos fejlődés. A két napos konferencia arra ad kiváló lehetőséget, hogy tudásbeli hiányosságainkat feltöltve egy egységes képet kapjunk az előttünk álló kihívásokról” – fejti ki Csermely Ákos, az Evolution Hungary tulajdonosa.

Az éppen végbemenő változások ugyanis nem csak a kommunikációs szakmát, a kereskedelmet, a médiát, a HR szakembereket, de a cégvezetőket is egyaránt érintik. Ezt a hazánkban még kevésbé tárgyalt, újonnan megjelenő Smarketing fogalma tükrözi a legjobban. A Smarketing egy stratégiai folyamat, amely elsősorban a fogyasztók vásárlói útjának megváltozását és vizsgálatát jelenti, de kiterjed az egész cégstruktúrára, munkafolyamatokra, és a marketing kommunikációs tevékenységekre is.

Azt, hogy a fogyasztók figyelme milyen média csatornákra összpontosul idén is több nézőpontból járja körbe az Evolution Konferencia. A Magyar Reklámszövetség a hagyományokhoz híven idén is bejelenti az előző évi reklámköltési adatokat. Emellett, olyan kizárólag a konferenciára készített tanulmányok lesznek hallhatók, mint például az NRC kutatása arról, hogy mit gondol a médiafogyasztó saját médiafogyasztási szokásairól. A konferencia programja itt érhető el!

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!