Az alternatív, közösségi taxi szolgáltatás a legújabb menő befektetési célpont világszerte. A lufi azonban már most is igen jelentős méretű, s gyanítható hogy előbb utóbb kifog pukkadni.
A befektetők nem sajnálják a milliókat a szolgáltatásoktól és a megjelent cikkben található táblázat szerint az Uber konkurens megoldásaiba eddig 1300 millió dollárt dobtak a befektetők.
A modell a taxitársaságokat és a város vezetőket egyaránt kiakasztotta, s néhány helyen megpróbáltak fellőni ellene. Az internet felhasználók persze örülnek az olcsóbb és hatékonyabb taxiszolgáltatásoknak, így most hatalmas a káosz, a támogatók és a tiltók vitája egyáltalán nem dőlt el.
Groupon közösségi vásárlási modelljéhez hasonlatos karriert fut be a rendszer, amely sikerének csúcsán Magyarországon 100 feletti szolgáltatást jelentett. Viszont mára láthatóan már csak néhány életképesebb működik közülük. A közösségi vásárlás modellje is vitatott eredményeket hozott a kereskedelembe, mai napig nem igazán bizonyított, hogy azok akik olcsóbb áron akarnak hozzájutni valamihez, vásárolnak-e még egyszer a későbbiekben már nem akciós szolgáltatásból, termékből.
Az alternatív taxi megoldás most a közösség tagjait - engedélyek és díjak megfizetése nélkül - emelte személyszállítói viszonyba. A kiskapu sokaknak egyértelműen a hivatalos formák megkerülése, igy nem tudjuk, hogy mikor kezdenek el majd mindenféle rendeleteket hozni a nagyvárosok vezetői a hobby taxisok ellen.
Ha ez megtörténik akkor a trend megtörhet, a befektetők elfordulhatnak és a rendszer borulhat. Persze az is megtörténhet, hogy a taxisok egy adott pillanatban átállnak és ez lesz a jövő taxi társasági megoldása.
Az Uber láthatóan jol megbolygatta a megszokott rendszert és új alternatívát hozott a közösségi utazás területén.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!