10 dolog, amitől sikeres lesz egy online kampány!

10 dolog, amitől sikeres lesz egy online kampány!
Az elképesztő hír és információdömpingben kiégett és reklámblokkoló böngészőkkel felpáncélozott fogyasztókat nem könnyű a natív cikkekel megszólítani. Az Internet Hungary egyik legpraktikusabb előadója Dominic Wyld megmutatta, hogy a tartalommarketinget tartalmazó írásokat hogyan kell reklámozni az online térben.

 

Már megint egy hirdetés, és még ha releváns is, már a bugyuta kép és szöveg is elriasztó. Vagy egyszerűen csak átsiklok felette, mert unalmas, nem ragadja meg az alaposan „kiégetett” internetes érzékeimet, a magasra emelt ingerküszöbömön pedig már egyre kevesebb és kevesebb extra információ jut be. És itt jön nagy, nem éppen húszforintos kérdés, hogy az ilyen módon „kiégett” és reklámblokkoló böngészőkkel felpáncélozott fogyasztókat hogy a búbánatban lehetne megszólítani.

Az online marketing e hatalmas kihívásáról szólt Dominic Wyld előadása, aki a Taboola nevű tartalommarketing ajánló rendszeren dolgozik Londonban, és persze pár hazai céggel (Nosalty,444 és adaptive media) is kapcsolatban vannak.
Mert hát a tartalommarketing, a natív cikkek önmagukban nem sokat érnek, azokat is el kell juttatni valahogy a célközönséghez, egyfajta tartalomajánló ál-banner formájában. E hirdetések pedig nem a bannervakság által sújtott felső-oldalsó sávokban, hanem általában cikkek, bejegyzések, írások alatt, közben bukkannak fel, ajánlgatva a natív írásokat, mintha azok is csak sima cikkek lennének.

Magyarán e tartalommarketinges írások reklámozásához, népszerűsítéséhez egészen más eszközökre van szükség, mint amit a kreatív szakemberek a bannerek tervezésénél megszoktak.

Ezen új irány igazi kis kulisszatitkaiba avatott be minket az Internet Hungary konferencián Dominic Wyld, akinek a munkaadója olyan nagy neveknek szállít ilyen megoldásokat, mint az NBC, az Aol, a Bloomberg, a USA Today, a Fox, a Daily Mail, a Business Insider és hasonló neves tartalomgyártó márkák. (Wyld egyébként több mint 7 évig dolgozott a the Guardian lap értékesítési részlegén.)

Visszakanyarodva az előadása lényegéhez: a natív formátum egyedi kreatívokat kíván, ahhoz, hogy kattintsanak is kellően sokat ezekre közel sem elég tehát az esetleg már elkészült display és social hirdetéseket felhasználni. Wyld pedig nem volt rest és bemutatta az Internet Hungary közönségének a legjobb gyakorlatokat. Tapasztalataikat olyan nagy kampányok során gyűjtötték, mint például az Intel márka újrapozícionálása, vagy a kint extrém népszerű Blue Apron ételszállító startup kampánya. A Taboola tehát nem kis játékos, havi 1,3 milliárd kattintás megy át a rendszerükön.

Nézzük akkor a konkrét tanácsokat, melyek (mint láttuk) igen nagyszámú tapasztalati tényen alapulnak, nem egy tudományos szaklap vagy elméleti műhely gyűjtéséről van szó...

1.
Mindig több verziót tesztelj egy-egy natív cikk kreatívjából!
Lehetséges, hogy ami neked vagy a döntéshozó csapatnak tetszik, az a valóságban kevéssé működik. Wyld és csapata is sokat kísérletezik, akár élesben is a kampány során. És az a kreatív lesz a nyerő, amelyre a legtöbb kattintás érkezik.

2.
Minden formátumra külön kreatívra és landing page-re lehet szükség!
A desktop, a tablet és a mobil egészen más megjelenítést kíván. Nincs annál frusztrálóbb, amikor a felhasználó képernyőjén nem jól jelennek meg a tartalmak.

3.
Az emberek az emberi arcokat szeretik!
Nem embercsoportokat kell bemutatni, egy konditerem esetén például nem 3-5 vagy több kondizót, hanem egy, közelről és igényesen fotózott, mondjuk súlyt emelő arcot.

4.
Figyelemfelkeltő, kellően rikító színek használata
Nem bántóan rikító, de kellően színes kell legyen a kép, a szürkék és barnák kora már régen lejárt.

5.
Felejtsük el a teleírt képeket!
A Facebook is figyelmeztet, amikor hirdetni szeretnénk, hogy az emberek nem szívesen kattintanak olyan képekre, amelyen szöveg, különösen ha sok szöveg, van. Kerüljük az ilyen képeket. A szöveg a kép alá kerüljön.

6.
Emberi interakció az ideális
A terméket vagy a szolgáltatást használó ember, vagy legfeljebb 2-3 ember legyen megjelenítve. Egy fülhallgatónál például egyvalaki, közelről, színes ruhában, sapkában viselje a fülhallgatót. Lehetséges önmagában a fülhallgatót is megjeleníteni, ha az dizájn díj megnyerésére esélyes és önmagában is gyönyörű. Ezt a két verziót élesben lehet tesztelni.

7.
Célozni kell már a címben is
Az „emberek általában nem figyelnek a gyerekeikre” típusú cím helyett: „A szülők nem figyelnek a gyerekeire, ön odafigyel!?” Legyen a címszerkezet.

8.
Az emberek szeretik a toplistákat
Ezen cikk címében is szerepel a „tíz dolog...” kezdetű cím, mert jellemzően nagyon szeretjük az ilyen instant információ-csomagokat. A listákba csomagolt natív tartalmak nagyon menők!

9.
Boldogság mindenek előtt!
A képen nem szomorú vagy semleges arcok legyenek, bár a mesterkélt műmosolyok is visszaüthetnek – ez utóbbi csak Amerikában menő, vagy már ott sem!?

10.
Konkrét, cselekvésre felhívó, határozott üzenet kell
Ha videót vagy fényképes összeállítást ajánlunk, akkor kezdjük valahogy így: Nézd meg, itt a legújabb videó (vagy fotósorozat) erről és erről. Az sem árt, ha (a helyesírás szabályaival ellentétben) csupa nagybetűs címet adunk, mert sokkal vonzóbb lesz – legalábbis az éles tapasztalatok szerint. Valahogy így: „Nézd Meg Az Internet Hungary Konferenciáról Készült Élő Videós Összeállításunkat A Facebook Oldalunkon

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!


Halaska Gábor

Dr. Halaska Gábor Figyelő hetilap rovatszerkesztője, startup szakértő diplomáit az Államigazgatási Főiskolán és az ELTE Jogi Karán szerezte. A kilencvenes évek eleje óta dolgozik újságíróként. ...