Óriási üzlet Kelet-Európában az e-kereskedelem

Óriási üzlet Kelet-Európában az e-kereskedelem
A kelet-európai piac meghódítása megkezdődött. Az e-biznisz nagyobb forgalmat generál ott, mint a fejlettebb közép-európai országokban. Többen vannak.

Az E-commerce News döbbenetes adatokat közölt a régió online kereskedelméről. A legkisebb európai régió mintegy 37 százalékos növekedést produkált az elmúlt évben. Számszerű adatok szerint mintegy 19 milliárd euró forgalmat realizált az elektronikus kereskedelmi szektor.

Annak ellenére, hogy csak minden negyedik felhasználó vásárol a neten a régió országaiban, a mintegy 300 millió lakos mintegy fele már rendelkezik internet eléréssel. A legnagyobb forgalmat három ország hozza, Oroszország, Ukrajna és Románia, de szépen jön fel Bulgária, Albánia, Moldávia, Belorusszia, Bosznia és Herzegovina, Montenegro, Macedonia és Szerbia is.

68 million internet felhasználóval és 20 millió online vásárlóval Oroszország 78,5 százalékát viszi el teljes forgalomnak. Ukrajna a második 1.25 milliárd eurós forgalmával, míg őt követi Románia 0.8 milliárd euróval. Az oroszok átlagosan 515 eurót költöttek a neten 2012-ben, Ukrajnában ez a szám 510 euro, Romániában 400 euro.

Az elemzők szerint még bőven van tartalék a kelet-európai piacban, hiszen mind internet penetráció, mind vásárlási hajlandóságban van hova fejlődni. A részletek adatok a felmérést készítő szervezet oldalán lehet elérni.