Önnek mennyit érnek saját böngészési adatai?

Önnek mennyit érnek saját böngészési adatai?
Sokan rettegve tekintenek a közösségi oldalak és keresők folyamatos adatrögzítésére, melyek az internetezési szokásainkat igyekeznek feltérképezni, hogy aztán specifikus reklámokkal bombázhassanak minket. Mások úgy tekintenek erre a jelenségre, mint szükséges rosszra, melyet amúgy sem képesek elkerülni, és éppen ezért igyekeznek belőle hasznot húzni. Hisz miért is ne kaphatnánk cserébe valami hasznosat és értékeset személyes információinkért? Szerencsére egyre több vállalat hajlandó komoly összegeket fizetni, amennyiben szabad utat engedünk nekik, hogy netes és mobilos adatainkban kutakodjanak.

A Luth Research nevű vállalat például megközelítőleg 100 dollárt ajánl a ZQ Intelligence nevű programban való részvételért, mely rögzíti telefonunk helyét, Google kereséseinket, internetes előzményeinket és Twitter felhasználónk aktivitását is. Emellett kiegészítő kérdésekre is felelnie kell a közreműködőknek, mely további betekintést enged a vállalatnak az internetezési szokásainkba.

A cég alapítója Roseanne Luth szerint az emberek hajlandóak magukat kitenni annak a tehernek, hogy figyelik netes életüket, mindaddig, míg tudják, hogy az ő kezükben van a döntés, hogy bármikor kilépjenek. A PunchTab á ltal készített, több mint ezer okostelefon használó megkérdezésével készült tanulmány is arról számolt be, hogy az emberek 27%-a hajlandó áruba bocsátani személyes internetes adatait a megfelelő ellenszolgáltatásért cserébe.

Az Luth által gyűjtött adatokat arra használják fel, hogy különböző piaci trendeket határozzanak meg, és olyan vállalatok marketing stratégiáit segítsék, mint a Microsoft, Ford vagy a Subway. A cég ügyfelei számára különösen hasznos, hogy utólagos, kiegészítő kérdéseket is fel tudnak tenni a hétköznapi fogyasztóknak.

Jelenleg 20 ezer számítógépes és 6 ezer mobilos felhasználó vesz részt a Luth Research programjában némi pénzért cserébe. Azonban olyan gigászok is igyekeznek adatot halászni felhasználóiktól, mint az amerikai Verizon, mely különböző ajándékokat, kedvezményeket kínál 100 millió ügyfelének, ha hajlandóak megosztani bizonyos böngészési és mobil adataikat.

Nehéz megjósolni, hogy miként folytatódik a jövőben ez az adat vásárlás. Azonban az már ijesztő, hogy a Luth Research hamarosan szeretné programjába integrálni, hogy a mobiltelefonok folyamatosan hangfelvételt készítsenek környezetükről, hogy még pontosabban meg lehessen határozni a felhasználók aktuális tevékenységét.

A cikk forrását itt találja.