Így bukhatsz havi egymillió forintot!

Így bukhatsz havi egymillió forintot!
Megvannak azok a tipikus hibák, amiket a webáruház tulajdonosok elkövetnek. Meglehetősen drága hibákról van szó.

Összegyűjtjük azt az 5 gyakori hibát, amit a kezdő webáruház tulajdonosok rendszeresen elkövetnek. Egy rossz minőségű kép, rosszul elhelyezett információ, egy rossz mozdulat a weboldaladon és máris tucatnyi vevőt veszítettél. Ezzel a kis optimalizációval havonta akár milliós forgalmat is nyerhetsz. Nézzük is sorba a hibákat, a legkisebb veszteségtől a legnagyobbig - írja a kosarertek.hu.

1. Gyenge minőségű termékfotókat használsz
Ha egyediek akarunk lenni és kitűnni a tömegből, fontos, hogy egyedi, saját készítésű termékfotókat helyezzünk el az oldalunkon. Azonban így könnyedén belefuthatunk abba a hibába, hogy rossz minőségű, amatőr képek kerülnek fel, ami miatt persze sok vevőt elveszítünk.

A Nagy Webáruház Felmérés szerint egy webshop átlagos kosárértéke 20.355 Ft, és az átlagos konverziós ráta 0 – 0,5% között van. Ha az átlagos napi 200 látogatót és a 0,5%-os konverziós rátát vesszük, akkor napi 1 vásárlója van a webshopnak, azaz a napi bevétel 20.355 Ft körül van.

A VWO esettanulmánya szerint a jobb és nagyobb méretű termékképeknek köszönhetően 9%-kal nőtt a bevételük. A mi webáruházunk esetében ez napi 1831 Ft-ot jelent, az az egy hónapra 54 930 Ft-os bevételnövekedést.

2. Képes üdvözlő e-mail
Üdvözlő e-mail az, amit új feliratkozóidnak küldesz automatikusan, miután megadták az email címüket. Ezt a lépést nem szabad kihagynunk, hiszen a legtöbben számítanak rá. Emiatt az üdvözlő e-mailek megnyitási rátája akár 60% is lehet. Fontos, hogy energiát fektessünk bele, ne csak gyorsan összecsapjuk.

És bár mind szeretjük a nagyon szép email sablonokat, egy kép beillesztésével könnyedén a spam mappába kerülhet az üdvözlő emailünk.

Lássunk egy példát! Mondjuk, hogy az átlagos megnyitási ráta 18%. Képpel ezt egyből lecsökkenthetjük 9%-ra. Egy átlagos webshopnak 2.000 fős az e-mail listája, amiből gyűjthetne havonta 180.000 Ft bevételt heti 2 e-maillel. Na, de most jön a lényeg! Mivel felére csökkentette a megnyitási rátát, így annak csak a felét keresi meg, azaz 90.000 Ft-ot.

3. Csak regisztrációval lehet vásárolni

Azok a látogatók, akik először vásárolnak az oldalunkon nem biztos, hogy be akarnak regisztrálni. Sőt! Ezzel könnyedén el is ijeszthetjük őket. De az is lehet, hogy szimplán nincs most ideje rá, és csak szeretné gyorsan leadni a rendelést.

Fontos, hogy engedélyezzük a vásárlást vendégként is. De arra is figyeljünk oda, hogy vendégként is legyen lehetősége a látogatónak elmentenie a kosarának tartalmát, arra az esetre, ha később térne vissza befejezni.

Korábbi cikkünkben is írtunk a kosárelhagyásról, melyből kiderül, hogy a látogatók 28%-a hagyja félbe a vásárlást szimplán azért, mert nem akart regisztrálni. Ha ismét a korábbi adatokat vesszük figyelembe: napi 200 látogató mellett ugye napi 1 vásárlónk volt, ami havi 30 vásárlót jelent. Gondolj bele, hogy a havi 30 vásárlónak a 28%-a 8,4. Tehát 8 vásárlót menthetnél meg egy egyszerű vendég vásárlás felajánlásával. Az átlagos kosárértéket nézve az 170.982 Ft. A cikk itt folytatódik!

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!





Címkék: webshop