Várod a fekete pénteket, hogy nagyot kaszálhass, de be kell tartanod néhány alapszabályt

Várod a fekete pénteket, hogy nagyot kaszálhass, de be kell tartanod néhány alapszabályt
Itt van a nyakunkon a Black Friday, s nagyon nem mindegy, hogy hogyan készülünk fel az őrületre. Ha szeretnénk szépen teljesíteni s a vevőinknek gondmentes vásárlást biztosítani, akkor sok mindent át kell gondolni. Méghozzá alaposan.

Te készülsz már az idei fekete péntekre? November 23-án, ahogy eddig is minden évben felbolydul az online értékesítési piac. A kínálati oldal minél nagyobb mennyiségben akar majd eladni a keresleti oldalnak, akik minél nagyobb kedvezménnyel akarnak majd vásárolni. A kérdés az, hogy ebben a hirdetési zajban vajon milyen stratégiák működnek? Egyáltalán érdemes beszállni a versenybe Black Friday idején? - teszi fel a kérdést a 7.blog.hu.

A válasz a legtöbb esetben igen! Ebben a cikkben 10 olyan tippet szedtem neked össze a Black Friday marketingedhez, melyekre nem biztos, hogy gondoltál. ????

1. NE SZÁLLJ EL TÚL KORÁN

Furcsának tűnhet, hogy ezzel kezdem a marketing tippekről szóló cikkemet, de hidd el, nincs annál borzasztóbb, amikor Black Friday napján, a megnövekedett terhelés miatt elszáll a szervered, mert nem raktál alá elég kakaót. Beszélj a szerver szolgáltatóddal előtte és kérdezd meg, hogy mennyit bír a jelenlegi kapacitás. Ezt hasonlítsd össze a múlt évi adataiddal, vagy azzal a számmal, amit például a Facebook kalkulátor kidob, amikor kiszámolod vele, hogy a tervezett költésből mekkora forgalom várható.

Ugyanakkor a szerver az 1 dolog, az oldalad technikai állapota már egy másik kérdés. Javaslom, hogy mindenféle Black Friday marketing anyag elkészítése előtt elsőként futtass le a weboldaladon egy weblap betöltési sebesség tesztet, valamint egy komplett technikai SEO elemzést. Az eredmények tükrében pedig egyeztess a fejlesztőddel, vagy ügynökségeddel, hogy mik azok, melyeket meg kell csinálni az oldaladon. El nem hinnéd, hogy 1 másodperccel gyorsabb betöltési sebesség mennyi plusz bevételhez fog hozzásegíteni!

2. DEDIKÁLT BLACK FRIDAY LANDING
A nagy multiknál bevett dolog, hogy dedikált Black Friday landing oldalt hoznak létre, ami nem véletlen. Hozz létre te is egy oldalt, ahol mindent összegyűjtesz a nálad lévő Black Friday akciókról és játékszabályokról. Akár itt termékeket, vagy termékkategóriákat is megjeleníthetsz.

3. A JÓ MŰVÉSZ ALKOT, A ZSENI LOP
Legalább 2-3 héttel a fekete péntek előtt érdemes utánanézni, hogy milyen kampányokat szeretnél futtatni, valamint külföldön (és itthon) milyen kampányok mentek nagyot a korábbi években. Nagyon fontos, hogy NE csak a saját iparágadban nézz szét, hanem merítkezzél meg más piacok sikeres kampányötleteiben is. Számtalan ilyen és ehhez hasonló cikk szól arról, hogy egyes szegmensekben mik voltak a befutók az adott években. Nem szégyen átemelni 1-1 jó ötletet a saját márkádra. És eleve jobb pozícióból indulsz, mert ezt előtte már valaki validálta neked.

4. NE FÜRÖDJ BE RÖGTÖN
Képzeld el azt a helyzetet, amikor eljön a nagy nap, elkezdenek futni péntek hajnalban az előre bekészített, gondosan létrehozott hirdetéseid. Az aznapi remélt hatalmas bevétel gondolatának mámorában ???? elmész reggelizni és miután visszatérsz az irodába, majd ránézel a számokra teljesen bepánikolsz. A hirdetéseid relevancia értéke a béka segge alatt, az átkattintási arányok 0-val kezdődnek, a konverziók számát pedig 1 kezeden meg tudod számolni. Ez nem az, amire te befizettél. ????

Ezt a helyzetet elkerülendő, teszteld le előre a célcsoportokat, akiket célozni akarsz a nagy napon. Nézd meg, hogy melyik korosztályt, vagy viselkedési jellemzőkkel bíró szegmenst érdekli legjobban a terméked és menj biztosra a fekete pénteken. A tesztek során lehet, hogy nem lesz sok eladás, de az átkattintási arányokból és az engagement számokból látni fogod, hogy mely termékekre milyen célcsoport kíváncsi. A teljes poszt itt érhető el!

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!