Tovább szárnyal a hazai e-kereskedelem

Tovább szárnyal a hazai e-kereskedelem
A hazai webáruházak háromnegyede könyvelt el forgalom növekedést a tavalyi évben - derül ki a WebShop Experts legutóbbi, immáron 10. alkalommal megrendezett Nagy Webáruház Felmérésének eredményéből.

A rekordszámú, 887 webáruház részvételével készült felmérés alapján az online áruházak csupán 5%-a számolt be a forgalom csökkenéséről, ami igazán biztató jövőképet vetít előre a szektorban.

Az interneten legjobban értékesíthető termékek listájának első 3 helyét idén az erotikus segédeszközök, a gyógyszerek, vitaminok, táplálékkiegészítők és a mobiltelefonok és tartozékaik foglalták el.
A résztvevő webáruházakban 2016-ban átlagosan 18.919 Ft volt egy átlagos tranzakció értéke. A konverziós ráta pedig 1,31% körül mozgott (azaz 100 látogatóból átlagosan ennyien vásároltak a webáruházakban).

A legelterjedtebb fizetési mód továbbra is az utánvét (a hazai webáruházak 86%-a biztosít ilyen lehetőséget), de 46%-uknál már bankkártyával is tudunk fizetni. Mobil-fizetési megoldásokat pedig csupán az internetes áruházak 2%-a biztosít.

Szállítási módok közül továbbra is a házhozszállítás vezet (87%), de 71%-uk biztosít személyes átvételi lehetőséget is. Emellett egyre népszerűbbek az úgynevezett „köztes megoldások” is. A webáruházak 32%-nál átvehetjük a csomagot MPL Posta Ponton, 23%-uknál GLS csomagponton, illetve 17%-uknál Pick Pack Pont átvevőhelyen is. A csomagautomaták pedig már minden ötödik webáruháznál elérhetőek.

A nemzetközi trendeket követve a magyar webáruházak 44%-ának valamelyik bérelhető webáruház rendszer (pl. www.shoprenter.hu) biztosítja az alapját, 22%-uk használ egyedi fejlesztésű áruházat, míg 19%-uk valamelyik nyílt forráskódú rendszerre építette fel webáruházát.

A tulajdonosok által 3 leghatékonyabbnak tartott marketing eszköz a keresőoptimalizálás (amit 72%-uk alkalmaz), a Google Adwords hirdetések, illetve a Remarketing, amely annak ellenére, hogy csak 30%-uk próbálta ki eddig, be tudott férkőzni a legjobbnak tartott marketing eszközök közé.

A webáruházak körében a Facebook az egyeduralkodó közösségi média platform (87%-uk használja, miközben a második Google+-ot már csak 24%). Az Instagram feljövőben van (23%), immár a harmadik legnépszerűbb az online kereskedőknél.
Egyre többen rendelkeznek mobilra optimalizált webáruházzal is (76%). Emellett az is figyelemreméltó adat, hogy a webáruházak 87%-a kizárólag hazánkban értékesít.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!