Szárnyal az online kereskedelem

Szárnyal az online kereskedelem
A netező magyarok 93%-a vásárolt már online, főként divatárut és utazást, de jön fel az étel-házhozszállítás is.

A csomagolt és frissáru online forgalma globálisan 15%-kal nőtt az elmúlt két évben. Ahogy növekszik a fogyasztók internetes vásárlási ökoszisztéma iránti bizalma, úgy bővül a kosárba kerülő termékkategóriák köre, derült ki a Nielsen piackutató legújabb jelentéséből. A netező magyarok 93%-a vásárolt már online, főként divatárut és utazást, de jön fel az étel-házhozszállítás is - írja a kosarertek.hu.

A Nielsen a fogyasztók online vásárlási szokásait feltérképező „Összekapcsolt kereskedelem” c. riportja rámutat, hogy a világhálóra csatlakozó fogyasztók 95 százaléka vásárolt már az interneten, ami egy százalékpontos növekedés 2017-hez képest. Az adatokból az is kiderül, hogy globálisan a digitális vásárlók több mint egynegyede (26%) vásárolt már frissárut is a netről: ez forgalomban 15 százalékos növekedés 2016-2018 között, ezzel mintegy 70 milliárd dollárral járultak hozzá az online FMCG-kereskedelem forgalmához. Magyarországon ez az arány alacsonyabb: százból 7-en vásároltak csomagolt élelmiszert, 5-en frissárut.

A „régi motoros” kategóriák, mint a divat, az utazás és a könyvek, őrzik vezető pozíciójukat az online vásárlások arányait tekintve (sorrendben 61, 59 és 49 százalék vásárolt már a kategóriából világszerte). Mindeközben az e-kereskedelem legdinamikusabban fejlődő szegmensei közé tartozik az éttermi étel-házhozszállítás, melyről a megkérdezettek egyharmada nyilatkozott úgy, hogy rendelt már (+2%p 2017-hez képest), valamint erősödnek a csomagolt élelmiszerek (+3%p növekedéssel a fogyasztók 30%-a vásárolt már) és frissáruk (+2%p növekedéssel a fogyasztók 26%-a vásárolt már). A teljes cikk itt érhető el.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!





Címkék: E-kereskedelem