Pepper szintet lépett, fizethetsz nála digitálisan is

Pepper szintet lépett, fizethetsz nála digitálisan is
A MasterCard és a Softbank Robotics Holdings Corporation együttműködésének köszönhetően a világ első, emberi érzelmeket és testbeszédet is értelmezni tudó robotja, Pepper egy applikáció segítségével mostantól a digitális fizetéseket is kezeli majd.

Az alkalmazás hátterét a MasterCard digitális fizetési szolgáltatása, a MasterPass adja. A Pizza Hut Asia lesz az első olyan kereskedő, amely a szolgáltatás bevezetésén dolgozik, azért, hogy Pepper robot bevonásával új vásárlási élményt kínálhasson vendégeinek. A Pizza Hut Asia üzletlánc most induló pilotjának célja, hogy Pepper robot 2016 végéig bekapcsolódhasson a rendelések felvételébe, és javítsa az ügyfélkiszolgálást az éttermekben. A mai bejelentés komoly előrelépést ígér a kereskedelem terén, az új alkalmazással ugyanis a robot ügyfélszolgálati tevékenységet is el tud látni, miközben információt szolgáltat és értékesít. A fogyasztók vásárlását segítő új funkciók minden bizonnyal az ügyfelek elégedettségét is fokozzák majd.

“Az új fizetési technológiák megjelenésével a fogyasztói igények is megváltoztak. A felhasználók ma már a személyre szabott kiszolgálás és ajánlatok mellett egyszerű és gördülékeny fizetési élményt várnak.”- mondta Tobias Puehse, a szingapúri MasterCard Labs innovációkért felelős alelnöke. “A robot intelligenciáját egy új szintre emeltük a fizetési funkció bevezetésével, így sokkal emlékezetesebb és személyesebb vásárlási élményt biztosítunk a fogyasztók számára, amely túlmutat az önkiszolgáló automatákon.”

Hello Pepper!
Ahhoz, hogy a robot segítségével vásárolni, és rajta keresztül fizetni tudjunk, mindössze üdvözölnünk kell Peppert, majd össze kell kapcsolnunk őt a MasterPass fiókunkkal. Erre kétféle megoldás is létezik: a mobilalkalmazásban rákattintunk a Pepper ikonra, vagy leolvassuk a robothoz csatlakoztatott tableten található QR-kódot. Ezután a robot személyre szabott javaslatokkal és ajánlásokkal segíti a vásárlási folyamatot, bővebb információt szolgáltat az árucikkekről és meg is vásárolja a termékeket. A teljes fizetési tranzakció a MasterPass mobilalkalmazáson belül valósul meg, amelyhez Pepper Wi-Fi hálózaton keresztül csatlakozik.

A robotba épített applikációt a szingapúri MasterCard Labs fejlesztette, amely egyike a MasterCard által létrehozott, a világ összesen nyolc pontján található innovációs központnak. A most létrejött partnerséggel újabb eszközök és márkák kerülnek be a MasterCard programjába, amelynek célja, hogy valamennyi fogyasztói készülék, kiegészítő és viselhető eszköz alkalmas legyen fizetésre – legyen szó fitneszaktivitás-mérőről, hűtőszekrényről vagy robotról.

Az alkalmazás - amely biztosítja, hogy a robot személyre szabott ajánlásokkal és információkkal segítse a vásárlási folyamatot, majd meg is vegye a terméket - jelenlegi formájában elsősorban gyorséttermi környezetben használható, de hamarosan további vásárlási helyzetekben, többek között hotelben, bankban és repülőtereken is segíti a fogyasztókat.

Az új alkalmazást a SoftBank Robotics Europe 2016. május 24-26. között rendezett Pepper Partners Europe eseményén mutatják be Párizsban.

(foto: reuters.com)