Olyan eladóval találkozhatsz a Libriben, hogy leesik az állad

Olyan eladóval találkozhatsz a Libriben, hogy leesik az állad
Óriásit húzott a Libri, amikor ″felvett″ egy virtuális eladót. Másképpen: Magyarországon a kereskedelmi bolthálózatok között elsőként a Libriben segíti a vásárlókat chatbot. A Kosárérték e-kereskedelmi magazin Kopcsányi Zoltánt, a Libri kereskedelmi igazgatóját kérdezte.

- Hogyan zártátok a karácsonyi időszakot?
- A Libri-Bookline Zrt.-nél 2017-ben is, az előző évekhez hasonlóan az éves forgalom 25%-a bonyolódott le a Black Friday és az év vége között. Számunkra ez a Black Friday kiemelkedően a legsikeresebb volt, ugyanakkor az előző évektől eltérően az ezt követő időszakban a rendelésszámok sokkal kiegyensúlyozottabban alakultak, nem voltak kiugró peak-ek, de nem voltak nagy visszaesések sem. A kiszállítások zökkenőmentességéhez ez tudott jelentősen hozzájárulni, mert a rendelésenkénti darabszám gyakorlatilag megegyezik a 2016-os átlaggal, a vásárlói visszajelzések ugyanakkor jelentősen pozitívabbak a tavalyiaknál. A Libri bolthálózatban azt láttuk, hogy a kosárérték növelésben nagy potenciál van, ugyanakkor az eladóink kapacitása decemberben véges. Ezért egy, az e-kereskedelemben kibontakozó technológiát hívtunk segítségül offline vonalon és létrehoztuk a Libri Chatbotot.

- Honnan jött a chatbot ötlete?
- A karácsonyi időszakban a boltok vásárlóforgalma drasztikusan megnövekszik, emiatt nő az eladók leterheltsége, akik így kevésbé tudnak a vásárlók rendelkezésére állni és segíteni az ajándékválasztásban. Bár a chatbotokat az esetek döntő többségében online vásárlások lebonyolítására és az általános ügyfélszolgálati kérdések automatikus megválaszolására használják, a „Libri Ajándékkereső” chatbotja a bolti vásárlást segítette elő azzal, hogy helyben adott tanácsot. Azért hoztuk létre, hogy ne engedje el a vásárlók kezét a nagy év végi rohanásban sem, hogy támaszként szolgáljon és segítsen eligazodni a sok könyv között. Az applikáció csevegőrobotja segített dönteni a fogyasztóknak, akár egy jó eladó, vagy könyvszakértő.

Miért pont chatbot?
Lead ügynökségünk, a Next Wave Europe javaslatára választottuk ezt a csatornát. Figyeltük azt a trendet, miszerint a digitális technológiák már nem csak az online kereskedelemben hódítanak, hanem a hagyományos bolttérben is egyre jobban működtethetők, a csatornák kombinálásával pedig igazi omnichannel vásárlói élmény érhető el. Másrészt a fogyasztói trendeket is figyelemmel kísérjük, és azt gondoljuk, hogy a felhasználók könnyebben elköteleződnek egy márka iránt, ha az olyan platformon van jelen, amelyen nap mint nap tartalmat fogyasztanak – ha lehet, onnan ne kelljen elnavigálniuk. A chatbot gyorsabban felépíthető, mint ahogy a weboldal fejleszthető, mivel a chatben natívan illeszkedő funkcióról van szó. A munka nagy részét a kommunikáció felépítése jelentette, vagyis a kérdés-válasz szkriptet kellett alaposan átgondolni, felkészülni válaszokkal néhány előre definiált beírásra, ezzel is egyfajta személyiséget adni a botnak. A teljes interjú itt olvasható!

Követsd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!