Olcsó webáruházban vásárol a magyar

Olcsó webáruházban vásárol a magyar
Minden évben elkészül a hazai online vásárlás összefoglalása. Az évről évre növekvő volumen mellett 2015 végére még mindig csak 2,3 millió vásárlóval számolhatnak a webáruházak.

A GKI felméréseit összegző tanulmány adatai azt mutatják, hogy a vásárlók mintegy fele még mindig a diplomás internet felhasználókból áll. Viszont a budapestiek aránya csak 25 százalék, annak ellenére, hogy az ország vásárlóképes lakosságának egy ötödéről beszélünk. A vásárlók többsége az olcsóbb árak miatt választja a webshopokat.

A 2014-es összforgalom elérte a 230 milliárdot, amelyből a technikai cikkek 40 milliárddal, a játékok és kultúra 30 millárddal és a számítástechnika 32 milliárddal képviseli a három legnagyobb szegmenst. Érdekes megállapítás, hogy a teljes kereskedelem 32 százalékát már online rendelik a számítástechnikai eszközök vásárlói.

A leggyorsabban fejlődő termékek rangsorában a baba-mama cikkek vezetnek, a második az állateledel és csak harmadik helyen az élelmiszer megrendelés. Ez annak fényében különösen érdekes, hogy a világ más országaiban az élelmiszerrendelés nagyon erős hangsúlyt kap. Az amerikai webshopok között mostanában az előfizetéses modell hódít, ez a lehetőség például itthon még meg sem jelent.

Meglepő, hogy még mindig a készpénz utánvétel kombináció vezet a fizetési megoldások körében. Illetve, hogy  az online fizetési megoldások a webáruházaknak csupán a 43 százalékában jelennek meg.

A most megjelent számot azt mutatják, hogy van még fejlődési potenciál a hazai online kereskedelemben, viszont a vásárlói szokások miatt nagyon nehéz betörni a legnagyobbak közé, mert évek óta ugyanazok viszik el a vásárlások többségét.

Az infografikát a GKI Digital készítette.