Nem egy álommeló az Amazonnál dolgozni

Nem egy álommeló az Amazonnál dolgozni
A világ egyik legnagyobb internetes áruháza, az Amazon, szerte a világon alacsony árairól, hihetetlen választékáról és rendkívüli eredményességéről híres. Bár már több, mint húsz éve annak, hogy a vállalat kinőtte Jeff Bezos garázsát, az Amazon továbbra is világelső, bár ez a pozíció komoly áldozatokat követel a dolgozóktól is. A The New York Times több, mint száz korábbi alkalmazottat interjúvolt meg legfrissebb összeállításához, melyben a vállalat már-már túlzó munkamorálját taglalják.

Az Amazon sikerességét nagyban az elképesztő hatékonyságának tudhatja be, így az alkalmazottak teljesítményét is minden szempontból igyekeznek számszerűsíteni, és az adatok alapján értékelni őket. Az “Anytime Feedback Tool eszközt használva, bármely dolgozó anonim bejelentést tehet egy lustálkodó vagy kiemelkedően jól teljesítő dolgozóról, mely visszajelzéseket a menedzsment szigorúan ki is értékeli. A teljesítményadatok alapján összeállított dolgozói rangsorok végéről pedig folyamatosan küldi el a vezetés a gyengébben teljesítőket.

Az Amazon saját bevallása szerint is “indokolatlanul magasak” az elvárások, melyet gyakran az alkalmazottak sínylenek meg. Az interjúalanyok több esetben számoltak be teljes érdektelenségről a vállalat részéről, amikor egy-egy alkalmazott betegség, gyász vagy gyerekek születése miatt kívánt volna otthon maradni. Egy volt alkalmazott egyenesen úgy fogalmazott, hogy “az Amazon az a hely, ahova a kiemelkedően teljesítő emberek mennek, hogy rosszul érezzék magukat”.

Bízunk benne, hogy azért nem minden alkalmazott látja ennyire nyomasztónak és félelmetesnek a helyzetet. Bár az egészen biztos, hogy a The New York Times cikke most sokakat, köztük minket is, meggyőzött, hogy nem szeretnénk az Amazonnál dolgozni.