Ne hagyd, hogy lelépjenek a vevőid!

Ne hagyd, hogy lelépjenek a vevőid!
A kosárelhagyás az online marketinggel és az e-kereskedelemmel foglalkozók számára állandó probléma, így örökzöld beszédtéma is a szakmabeliek körében. De nem szabad belenyugodni a helyzetbe.

A kosárelhagyás az online marketinggel és az e-kereskedelemmel foglalkozók számára állandó probléma, így örökzöld beszédtéma is a szakmabeliek körében - írja a kosarertek.hu. Pedig könnyen lehet, hogy ami nekünk állandó fejfájás – hiszen rontja a konverziós arányt -, az a vevők egy része számára az online soppingolás maga. Vagy legalábbis a normál működéshez tartozik.

A vevők négyötöde kosárelhagyó

Az alapvetően felhasználói élménnyel (UX) foglalkozó ContentSquare kutatási eredményei szerint az online vásárlók 81 százaléka volt már legalább egyszer kosárelhagyó, és a szomorúan örökre magára hagyott képzeletbeli bevásárlókocsi legtöbbször (40 százalék) ruhát tartalmazott. A második termékkategória bőven lemaradva a műszaki cikk, ezt a vásárlók 18 százaléka hagyta vásárlás nélkül a kosarában. A harmadik helyen végeztek a lakberendezési termékek, ezeket a vevők 16 százaléka nem vásárolta meg. Legritkábban a sportszerek és az élelmiszer marad hátra. A nők hajlamosabbak a kosárelhagyásra, mint a férfiak, előbbiek 41,1 százalékban, utóbbiak 37,5 százalékban tették, az erre leginkább hajlamos korcsoport pedig a 25-44 év közöttiek. A kosárelhagyók leggyakrabban azzal magyarázzák tettüket, hogy a megvásárolni kívánt árut szimplán túl drágának találták, vagy más áruházban jobb ajánlatot kaptak ugyanarra a termékre.

A jobb ajánlat igazából további nézelődés lehet

Lehetséges, hogy a jobb ajánlatot kaptam típusú válaszok magyarázzák az egész kosárelhagyás kérdéskört. Egy 2017-es PaySafe-felmérés szerint az amerikai vásárlók 45, a kanadaiak 40, az angolok 35 százaléka azért hagyta ott a bevásárlókocsit, mert egyszerűen tovább akart nézelődni az interneten. Az, hogy a webshopot böngészők termékeket raknak a kosarukba, nyilvánvalóan vásárlási szándékukról tanúskodik. Vagy nem. Úgy tűnik, sokan inkább arra használják a kosarat, hogy elmentsék a terméket, mintha csak a böngészőjükhöz adnának hozzá egy könyvjelzőt, majd szépen folytatják a nézelődést. Aztán valahol megveszik, a többi helyen pedig otthagyják a kosárban, így ez nekik maga az online shoppingolás.

Akkor ne tegyünk semmit? Dehogynem.
A fentiek persze semmiképp sem jelentik azt, hogy ne tehetnénk lépéseket azért, hogy a kosárelhagyók konvertáljanak. Néhány tipp, amivel megmenthetjük az árván maradt kosarakat:

Legyenek adataink! Ha a vásárlóinkról vagy még inkább a nem konvertáló nézelődőinkről nincsenek megfelelő adataink, azzal pénzt hagyunk az asztalon. Ássuk bele magunkat az Analytics lehetőségeibe és használjunk CRM-szoftvert.

Küldjünk emailt! Mindannyian tisztában vagyunk az email-marketing hatékonyságával. Viszont kevesen állítják a kosármentés szolgálatába ezt az eszközt, a Bronto adatai szerint mindössze a kereskedők 4 százaléka. Küldjünk emailt a kosárelhagyóknak, szabjuk személyre, amennyire lehetséges, ajánljunk fel kedvezményt, kuponkódot vagy ajándékot, ha mégis megvásárolja a kosárban hagyott terméket azonnal vagy rövid időn belül. Egy-két napon belül, továbbá egy hét múlva küldjünk emlékeztetőt, ha a konverzió továbbra is elmaradt.

A teljes cikk itt érhető el.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!