Nagyon nem mindegy, hogy mit kezdesz a vásárlói visszajelzésekkel

Nagyon nem mindegy, hogy mit kezdesz a vásárlói visszajelzésekkel
A vevői elégedettség mérése nem csak arra való, hogy az online kereskedő tisztában legyen a szolgáltatás színvonalával.

A vásárlói elégedettség mérése nemcsak arra való, hogy megmutassa a szolgáltatás színvonalát, de arra is, hogy közelebb hozza a vásárlót a termékhez és magához a kereskedőhöz is. A megfelelő formában és ütemben kért visszajelzésekből a vállalkozás csak profitálhat - írja a kosarertek.hu.

A szervezeten belüli koordináció fontossága
Túl sok üzenetet küldeni nagyobb kockázat, mint túl keveset. Mindenképp el kell kerülni, hogy ugyanazon dologgal kapcsolatban a szervezet különböző részei külön-külön kérjenek visszajelzést az ügyféltől, így spammelve a postafiókját. Ez nagyon kínos lenne a vállalatra nézve. Amatőrizmust sugall a profizmus helyett. Meg kell határozni, ki felelős az értékelések begyűjtéséért és milyen gyakran kérheti azokat, a kialakított házirendet pedig be kell tartatni. Reprezentatív minta lekérdezése is jó megoldás lehet, hogy elkerüljük a túl sok üzenetküldést. Mindenkit képben tartva elkerülhetők a redundáns kérdésfeltevések, amik idegesítik az ügyfeleket.

Találd meg a megfelelő csatornát
Az is lényeges, hogy hol gyűjtjük be a visszajelzéseket. Ez legjobb, ha a termék használatának módjához zökkenőmentesen kapcsolódik. Ha a termék mondjuk egy mobilalkalmazás, amit várhatóan hosszabb ideig használ az ügyfél, jó megoldás magában az applikációban elhelyezni a visszajelzési képernyőt. Így probléma esetén akár valós időben is reagálni lehet egy negatív értékelésre. Ezzel szemben jobb megoldás az emailes kapcsolatfelvétel, ha az jobban illik a használat jellegéhez. Akár a kettő kombinációja is elképzelhető, ebben az esetben első az alkalmazáson belüli kérés, majd ezt követi egy napos csúszással az email. A teljes cikk itt érhető el.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!