Milyen legyen a profi webshop?

Milyen legyen a profi webshop?
Az Invesp elkészítette az optimális webshop tervét. Persze a legegyszerűbb módot választotta és egy infografikába csomagolva osztotta meg a világgal.

Az online vásárlás folyamatos terjedésével lépést kellene tartani a webshopok tulajdonosainak is. Számos olyan elemet találtam az Invesp infografikáján, amelyet ritkán vagy egyáltalán nem láttam a hazai oldalakon, pedig láthatóan igencsak fontosnak látszanak.

Természetesen a mintaoldal csak egy lehetséges optimalizálási lehetőséget mutat, de nem véletlen, hogy a jól tervezett grafika is azt bizonyítja számos dolgot kifelejtenek a webshop tervezők.

A hangsúly ugyan a terméken és az arról szóló információkon kell maradjon, ennek ellenére számos kiegészítő szükséges ahhoz, hogy a például a keresők jól hozzák oldalunkat.

Sokszor sajnos nem hogy videót nem találunk, de a képekkel, tárgyfotókkal is komoly gondok vannak. Ezek pedig gyengítik az eladásokat.

A könnyú és gyors keresést az infografika is kiemeli, de talán ez az egyik kulcskérdése az igazán jó webshopoknak a megfelelő tag-elés, a termékek megfelelő rendszerezése. A felhasználók többsége ugyanis, annak ellenére hogy már megtalálta a számára szükséges terméket, nem viszi végig a vásárlást.

Optimális webshopot nagyon nehéz építeni, de a vevőkért folytatott versenyben azonban érdemes bevetni azokat az ötleteket, amelyekkel több érdeklődő válik valódi vevővé.