Merre tovább kupon oldalak?

Merre tovább kupon oldalak?
Egyre több szakértő szerint leáldozóban a kuponos üzlet. A felmérések szerint kuponrajongók többsége soha nem válik visszatérő vendéggé. Az eredeti üzleti modell komoly válságba került.

A legnagyobb őrület már elmúlt. A kuponos aranykorban Magyarországon 80 körül tetőzött a kuponos áradás. Ez akkor már előre vetítette, hogy a igen hamar felégeti a saját piacát a kuponos kultúra.

Ma egyébként már 10 alatt van az igazán jól működő hazai közösségi vásárási oldalak száma. Az ok nagyon egyszerű, nem bírta el a piac a rohamot. A legnagyobbak egyébként jó eredményeket tudnak felmutatni, de a szakmai vita elég jelentős. A minőségi turizmus szószólói szerint az olcsó ajánlatok dömpingje egyáltalán nem hasznos a szállodáknak. Miközben persze a kuponos oldalak képviselői az ellenkezőjét állítják.

A felmérések szerint a kuponok felhasználói, ilyen kupon dömping mellett továbbra is kupon felhasználók lesznek, ellenkező esetben, normál áron nem vannék igénybe a szolgáltatásokat rendes áron. Ez komoly fegyvertény a kuponosok oldalán, hiszen ők azt állítják, hogy így olyan vásárló réteget kínálnak a szolgáltatóknak, vendéglátóknak, akiket amúgy nem érnének el. Az egy más kérdés, hogy a nyomott árú szolgáltatás vajon hasznos-e az üzlet fellendítése szempontjából?

A pro és kontra érvek csatájában nehéz igazságot tenni, nem is feladatunk, hiszen mint minden divatot az idő és felhasználó hitelesítenek. Az biztos, hogy a kezdeti lendület megingott, s hogy a kuponosoknak komolyan át kell gondolni, hogy jó irányba haladnak-e, vagy érdemes egy kicsit módosítani az eddigi irányokon.