„Megveszem” gomb a következő lépés a vásárláshoz a közösségi médiában

„Megveszem” gomb a következő lépés a vásárláshoz a közösségi médiában
Annak ellenére, hogy egyértelműnek tűnne, hogy egy hirdetésben a kereskedők használják a „Megveszem” gombot, viszonylag kis százalékuk él ezzel.

A kiskereskedelmi cégek elkezdték a migrációjukat a közösségi oldalak felé, néhányan már teljes árukészletüket feltötték a Facebookra vagy Google+-ra. A közösség oldalak lehetővé tették, hogy egy „Megveszem” gomb segítségével, a mobil eszközök felhasználói azonnal meg is vásárolhassák a termékeiket.

Annak ellenére, hogy a „Megveszem” gomb, már egy ideje kiskereskedők rendelkezésére áll, a különböző közösségi média felületeken, még viszonylag kevesen használták közülük. Az eMarketer felmérést készített, hogy a kiskereskedők milyen felületeken használják az új lehetőséget. Legtöbbjük, 27,1 százalék az emailekben, 22 százalékuk Facebookon, 6,8 százalék a Google+-on teszi ezt. A Pintereseten, Twitteren és Instagramon viszont a gomb használata nem éri el az 5 százalékot.

Ez azonban nem jelenti azt, hogy a kiskereskedők ne látnának fantáziát az új lehetőségben.  Liz Zink a a Jackthreads, férfiruházatokat és kiegészítőket forgalmazó cégének közösségi média igazgatója nagy lehetőséget lát Instagramon keresztüli forgalamzásban, különösen az ügyfélszerezés területén.

Országonként néhány százalékban eltérő, hogy melyik közösségi média felületet tartják legalkalmasabbnak a kiskereskedők az áruik értékesítésére. Az első, második és harmadik helyen a Facebook, Twitter és az Instagram szerepel. Meglepő azonban, hogy a Pinterest a negyedik helyre szorult vissza, úgy, hogy míg az USA-ban a kiskereskedők 7 százaléka gondolja úgy, hogy érdemes feltennie áruit, az Egyesül Királyságban ez mindössze 4 százalék gondolja ugyanezt.