Még nem áll készen a pénzügyi szektor az AI alkalmazására

Még nem áll készen a pénzügyi szektor az AI alkalmazására
Még nem áll készen a pénzügyi szektor a mesterséges intelligencia (AI) alkalmazására, a pénzügyi szakemberek 90 százaléka nincs felkészülve a digitális átalakulásra - derül ki az Oracle szoftverfejlesztő és informatikai szolgáltató, valamint a hivatásos könyvelők nemzetközi szervezete (Association of International Certified Professional Accountants - AICPA) legújabb, globális kutatásából.

A 700 pénzügyi vezető megkérdezésével készült globális felmérés szerint az AI alkalmazása és a bevételek növekedése közötti egyértelmű összefüggés ellenére a vállalatok 89 százaléka nem vezetett be mesterséges intelligencián alapuló megoldásokat a pénzügyi folyamataiba, és a pénzügyi szakemberek csupán 10 százaléka állította, hogy rendelkezik a szervezet digitális átalakulását elősegítő készségekkel.

Nagyot hoz az AI

A felmérésben a technológiailag képzett pénzügyi vezetők 46 százaléka számolt be a bevételek pozitív alakulásáról, míg a kevésbé képzetteknél ez csak 29 százalék volt. Emellett azok a vállalatok, amelyek bevételnövekedést tapasztaltak, sokkal nagyobb arányban vezettek be mesterséges intelligencián alapuló megoldásokat, szemben azokkal, akiknek stagnáltak vagy csökkentek a bevételei. A felmérésben részt vevő pénzügyi vezetők csupán 11 százaléka alkalmaz AI technológiát a pénzügyi folyamatokban - mutat rá a kutatás.

A közlemény idézi Andrew Hardinget, az AICPA üzletágának ügyvezetőjét aki elmondta: a vállalatok hatalmas lehetőséget szalasztanak el, ha nem biztosítják munkavállalóiknak a jobb üzleti döntések meghozatalához szükséges eszközöket és képzéseket. A felhő és az egyéb feltörekvő technológiák, mint az AI vagy a blokkláncok, növelik a hatékonyságot, javítják a pontosságot, illetve mélységi betekintést nyújtanak az adatokba - tette hozzá.

Gyűjtögetés

Füzes Péter, az Oracle regionális üzletfejlesztési igazgatója szerint a pénzügyi vezetők eddig inkább csak nyomon követték, összegezték és bemutatták az üzleti eredményeket. Legtöbbjük még mindig több időt tölt azzal, hogy összegyűjtse az adatokat, mint hogy azokat elemezze és információkat nyerjen belőlük. A jövőben szükség lesz az információk proaktív használatára, hogy előre jelezzék a folyamatokat és segítsék az üzletágakat - mondta.

(MTI)

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!