Korrektebb lett a Google, de még van tennivalója ha nem akar további bírságokat

Korrektebb lett a Google, de még van tennivalója ha nem akar további bírságokat
A friss számok alapján úgy tűnik, a Google ténylegesen jobb belátásra térhetett, és e-kereskedelmi riválisainak immár jobb szolgáltatást nyújt a szponzorált találatok között – mondja az EU trösztellenes vezetője.

Margrethe Vestager hozzáteszi, hogy azt azonban még túl korai lenne megmondani, hogy a keresőcég erőfeszítései elegek lesznek-e ahhoz, hogy elkerülje a további bírságokat, a tavalyi rekordösszegű büntetés után - írja a kosarertek.hu.

Mint ismeretes, a Google tavaly 2,4 milliárd euró (2,8 milliárd dollár) összegű bírságot kapott az Európai Uniótól, mert a hirdetések között előnyben részesítette saját szolgáltatását, a Google Shoppingot. Brüsszel akkori indoklása szerint a keresőmamut piaci erőfölényével élt vissza, amikor találati listáin előtérbe helyezte saját áruháza ajánlatait a versenytársakéval szemben. A gyakorlatban ez azt jelentette, hogy ha a felhasználó olyan termékre keresett a Google-ben, ami szerepel a Shopping kínálatában, a kereső licit nélkül, automatikusan azt a találatot adta ki elsőként.

A Bloomberg beszámolója szerint Margrethe Vestager a brüsszeli Európai Parlamentben, a törvényhozók előtt úgy fogalmazott: a büntetés kiszabása óta a fizetett találatoknál erőteljesen növekszik a riválisok termékeinek megjelenési száma. A növekedés a versenytársak javára nagyjából 20 százalékpontos, vagyis a márciusi 15 százalékos arány egyharmad körülire kúszott fel. Ennek megfelelően a kattintások aránya is két és félszeresére, a februári 2,5 százalékról 6,1 százalékra nőtt. A teljes cikk itt érhető el.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!