A társadalmi bizonyíték (social proof) egy pszichológiai fogalom, amely Robert B. Cialdini nevéhez fűződik. Lényegében annyit tesz: aszerint döntjük el, mit tegyünk, mi a helyes, hogy mások, hozzánk hasonló emberek mit tartanak helyesnek. Cialdini olasz származású amerikai pszichológus, aki a meggyőzés szakértőjeként vált ismertté, könyvei magyarul is olvashatók, megállapításait pedig marketingesek előszeretettel és sikerrel alkalmazzák világszerte - írja a kosarertek.hu.
Az általa is leírt lelki jelenségnek köszönhető, hogy a felhasználók azért osztanak meg valamit a közösségi médiában, mert azt már több ismerősük is megtette, azért rendelnek meg egy terméket egy számukra ismeretlen márkától, mert mások azt jónak mondják.
A társadalmi bizonyíték igazolja a választást, azaz a kereskedőnek megéri időt, pénzt és odafigyelést áldozni arra, hogy egyének véleményét bizonyítékként használja. A felhasználók nagyobb eséllyel kattintanak egy olyan Facebook-hirdetésre, amely egy ismert magazin által írt pozitív dolgot emel ki a reklámozott termékkel kapcsolatban. Ez az, amit a társadalmi bizonyíték nyújt a marketing számára.
A társadalmi bizonyíték formái
A jelenség persze sok formában nyilvánulhat meg, és számos módja van, hogy kiaknázzuk a belőle fakadó előnyöket marketing-tevékenységünk során. Bármely online platformon el lehet kezdeni, az ereje pedig egyre nő, ahogy a vállalkozás egyre növekszik.
Népszerűség
Egy márka népszerűségének számszerűsítése a társadalmi bizonyíték elterjedt formája. A vevők szívesebben vásárolnak egy olyan webáruházból, amelynek 100 000 követője van a közösségi médiában, mint aminek csak 100. Olyan hírlevélre is szívesebben iratkoznak fel, amire már több ezren tették meg ezt. Ha jók a számaink, érdemes őket láthatóvá tenni. A teljes cikk itt érhető el.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!