Ki lett az Év Internetes Kereskedője?

Ki lett az Év Internetes Kereskedője?
Az Ecommerce Hungary (korábban SzEK.org), az eNET és az IVSZ szervezésében idén 11. alkalommal adták át az Év Internetes Kereskedője 2017 Díjat.

A kis- és közepes vállalati kategória nyertese a Háda webshop.hu. Második helyezett lett a Petissimo, harmadik pedig az Okosjáték. A nagyvállalati kategóriában az innovatív Decathlon bizonyult a legjobbnak, a második díjat a Media Markt vitte el, míg a dobogó harmadik fokán a G’Roby végzett. A dobogós helyezettek kettő kivételével 100% magyar tulajdonú vállalkozások.

Idén először a két fődíj mellett kategóriadíjakat is átadtak a szervezők és a kategóriadíj jelölői a Next Wave Europe Kft., Testbirds Kft., GoodID  és az eNET Kft.. Nagyvállalati kategóriában a Legjobb omnichannel kereskedő díját a G'Roby webáruház a Legjobb felhasználói élmény díjat a JátékNet.hu, a Leginnovatívabb kereskedő díjat a Decathlon, a Legjobb online kampány diját pedig a Bónusz Brigád vihette haza. Kis- és középvállalati kategóriában a Legjobb omnichannel kereskedő díját és a Legjobb felhasználói élmény díját is az Okosjáték webáruház vihette haza, a Leginnovatívabb kereskedő kategóriadíjat pedig a Kockashop vehette át.

Közel 400 kis-, közép- és nagyvállalat szerepelt a jelöltek között. A nyertesek kiválasztásában a vásárlók, UX szakemberek és szakmai zsűri is közreműködött. 2017-ban rekordszámú közönségszavazat érkezett, 41.039-en érezték fontosnak a tavalyi 23.774-hez képest, hogy beszavazzák kedvenceiket a második fordulóba. Az Év Internetes Kereskedője Díj versenyben, amelynek legfőbb célja a hazai internetes kereskedelem népszerűsítése és az online vásárlás iránti bizalom kiépítése, minden olyan magyarországi bejegyzésű vállalkozás részt vehetett, amely online kiskereskedelmi tevékenységet folytat.

A kiválasztás paraméterei

A közönség által első fordulóban beszavazott 21-21 webshopot a második fordulóban a Testbirds felhasználói élmény kutatása során egy összetett szempontrendszer alapján 15-15 véletlenszerűen kiválasztott felhasználó vizsgált. A vizsgálat kitért a használhatóságra és a felhasználók élményére mind asztali környezetben, mind mobil felületen. A felhasználói élmény kutatásban 315 kérdőív eredménye döntött és eredményezte azt a TOP 11-11-es webáruház listát, amiből a 21 tagú szakmai zsűri aztán döntött.
„A felhasználói visszajelzésekből kitűnik, hogy a vásárlók számára hiába jó a kínálat és az ár, hiába egyre jobb a felhasználói élmény, letisztultabb a weboldal asztali gép környezetben, ha mobilon nem nyújt hasonló élményt, akkor visszafordulnak a felhasználók”- mondta el Lichter Tamás a Testbirds ügyvezetője.

Az Év Internetes Kereskedője 2017 díj főtámogatója a Mastercard. Eölyüs Endre, a fizetéstechnológiai vállalat Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója a programhoz kapcsolódóan elmondta:

„A fogyasztói szokások és a vásárlók webshopokkal kapcsolatos igényei folyamatosan változnak. Korábban arra használtuk az internetet, hogy megnézzük, melyik termék hol olcsóbb, aztán a boltban vásároltuk meg. Később már a termék kiválasztása és megrendelése, és egyre inkább a fizetés is átkerült az online térbe. Ahogy megnőtt a mobil szerepe az életünkben, úgy a vásárlás is egyre inkább az okostelefonon zajlik, és azt látjuk, hogy egyre több tranzakció fut végig teljes egészében mobilon. A Mastercard szerint az idei év a mobilfizetés éve hazánkban, a fizetésnél egyre gyakrabban használjuk a mobilt mind a boltokban, mind az online térben. A víziónk pedig az, hogy itthon is legyen olyan mobilalkalmazás, aminek segítségével a bolti és a netes tranzakciókat is végre lehet hajtani, azaz egyaránt lehet fizetni ugyanazzal az alkalmazással a bolti pénztáraknál és a webshopokban.”

A harmadik fordulóban a nyertesek kiválasztásakor a zsűri számos különböző szakmai szempontot vett figyelembe. Számított az internetes áruházak üzleti modellje, felhasználóbarátsága, grafikai megjelenése, sőt még azt is tanulmányozták, hogy a nevezők milyen értékesítést ösztönző eszközöket használnak és milyen vásárlói útvonalak vezetnek a termékek kiválasztásától a fizetési tranzakciókig.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!