Kétmillió posztot olvastak el, hogy megismerjék a vásárlókat

Kétmillió posztot olvastak el, hogy megismerjék a vásárlókat
A kutatás arra kereste a választ, hogy a fogyasztók milyen attitűddel állnak a mobilfizetési lehetőségek bővüléséhez.

A MasterCard legfrissebb kutatása szerint a vásárlók 2015-ben örömmel fogadták a mobilfizetési lehetőségek bővülését, ugyanakkor egyre többen szeretnék látni ezeket a megoldásokat a mindennapi életben is. Erre utal az is, hogy az erről szóló közösségi média kommentek száma megduplázódott 2014 óta. Többek között ezek derültek ki a MasterCard negyedik Mobilfizetési Kutatásából, amelyet a PRIME Research kutatóintézettel közösen végzett.

A felmérés kétmillió, Twitteren, Facebookon, Instagramon, Forumson, Weibón, Google+-on és Youtube-on megjelent posztot vizsgált világszerte. A posztok témája minden esetben a mobilfizetés volt. A kutatás kimutatta, hogy nem csupán az érdeklődés növekedett meg a mobilfizetés iránt, de az elmúlt két év során egyre pozitívabb érzelmek köthetők az új technológiához. Bővülő fizetési lehetőségek

A MasterCard felmérése szerint 2015-ben a mobilfizetéssel foglalkozó beszélgetéseket 97 százalékában a digitális tárcák, mint az Apple Pay, a Samsung Pay, az Android Pay, valamint a MasterPass dominálták: ezen beszélgetések fókuszában a szolgáltatások indulása, a friss fejlesztések és a felhasználói értékelések álltak.

A digitális pénztárcákon túl az egyérintéses kártyák voltak a legnépszerűbb témák (47%), ezt követte a biometria (33%), a személyes kifizetések (14%), illetve a viselhető okoseszközök témája (6%). Az egyérintéses fizetéssel foglalkozó eszmecserék száma a tömegközlekedési szolgáltatók kártyaelfogadóvá válásakor ugrott meg, például a London és a Szentpétervár esetében is. Ezek mellett a nagyobb sportesemények is élénkítették a beszélgetéseket a témában. A viselhető okoszezközök említése 2015 utolsó negyedévében harmincszorosára nőtt az első negyedévhez képest.

A digitális tárcák világszerte egyre jelentősebb tárgyai a közösségi médiában folyó beszélgetéseknek, melyek aránya az elmúlt évben valamennyi régióban növekedett ideértve az ázsiai (159%), az európai (144%), a latin-amerikai és karibi (+20%), a közel-keleti és afrikai (+111%) és az észak-amerikai (519%) régiót. A mobilfizetés biztonsága továbbra is vezető téma, ráadásul egyre több fogyasztó gondolkodik pozitívan vagy semlegesen a biztonsági szolgáltatásokról (94%).

Érdekes adat, hogy 2015-ben a közösségi médiában már arról szóltak a beszélgetések, hogy „a jelszavak korszakának vége” és egyre többeket foglalkoztat a biometrikus azonosítás - 163 országban is említették ezt a közösségi médiában. Az ujjlenyomat és az elektrokardiográfia (EKG) segítségével jóváhagyott fizetési technológia egész évben vonzó téma volt a felhasználók számára, ugyanakkor az arcfelismerés („Selfie Pay”) maradt a legnépszerűbb (55%) a biometriára fókuszáló beszélgetésekben.

A MasterCard a PRIME Research kutatóintézettel együttműködve folytatta le Éves Mobifizetési Kutatását, melynek célja, hogy felfedezze az új fizetési lehetőségekről szóló beszélgetéseket. Több mint kétmillió közösségi média posztot elemeztek a Twitter, Facebook, Instagram, Forums, Google+ és a Youtube oldalain, a kutatás pedig 61 piacot fed le világszerte. Az új fizetési megoldások iránti növekvő érdeklődésre reagálva az idei kutatás több mint 1,6 millió bejegyzést és e mellett több mint 433000 megosztást vizsgált, amely magában foglalta a felhasználói hozzászólásokat és a hírek által generált beszélgetéseket is.

A PRIME által szabadalmazott ember-alapú közösségi média elemzési módszer és technológia használatával a kutatóintézet kulcsfontosságú trendeket azonosított a mobilfizetéseken belül, többek között a biometriát, az egyérintéses kártyákat, a digitális tárcákat, a személyes fizetést és a viselhető eszközöket. Az így kapott jelentés betekintést enged az új mobilfizetési termékek és a kategórián belüli más trendek mögé a különböző régiókon és országokon keresztül.