Hogyan vásárlunk?

Hogyan vásárlunk?
A Hubspot izgalmas témát feszeget aktuális bejegyzésében. Hogy is jutottunk el a mobilos vásárlásig? Mi volt az Amazon előtt... sőt még azt megelőzően.

Fontos kérdés egy vállalkozás életében, hogy miként tervezi meg üzleti folyamatait. A kérdések sora vetődik fel ilyenkor: Milyen üzleti modellben, ki és miként fizet majd a termékünkért, szolgáltatásunkért.

A Hubspot feltérképezte a múltat és kísérletet tett egy kis jövőbe látásra is, amikor elmeséli a századelejátél működő vásárlási és hirdetési modelleket. Az irás és a hozzzátartozó infografika egyébként pontosan megmutatja, hogy Amerika miért is vásárol jórészt ma is online. Miért is egyszerű bevezetni egy online, vagy mobilos fizetési megoldást ott.

A katalógusok és katalógus áruházak hogyan alakultak át webshopokká, s a mostanra miként is szeretnék a felhasználók elérni bármikor, és bárhonnan a termékeket. Miként változtatta első lépéséként meg az online fizetés  a vásárlási szokásokat, s azok mostanra miként költöztek tabletre és mobilra.

Érdemes lenne megvizsgálni, hogy mi is történt ugyanekkor Európában. Valószínűleg megmutatkozna az ügynökök hiánya, a kisebb távolságok szerepe és a lokálisan működő kisboltok európai vásárlási szokásokra gyakorolt hatása.

Az amerikai tőzsdét felforgató Alibaba nyomán, úgy tűnik, Ázsia közelebb jár az amerikaiakhoz. Európa még mindig jobban szeret üzletekben és bevásárló központokban gondolkozni, bár a trendek azt mutatják, hogy az online vásárlás nem hagyja érintetlenül a jó öreg kontinens lakót sem.