Hogyan növeld a webshopod iránti bizalmat?

Hogyan növeld a webshopod iránti bizalmat?
Magyar és nemzetközi piacokon egyaránt ismert tény, hogy az internetes vásárlási kedvet rendkívül nagy mértékben befolyásolja, mennyire bíznak meg a vásárlók az online tranzakciókban és a webshopokban.

Magyar és nemzetközi piacokon egyaránt ismert tény, hogy az internetes vásárlási kedvet rendkívül nagy mértékben befolyásolja, mennyire bíznak meg a vásárlók az online tranzakciókban és a webshopokban. A fenntartások eloszlatására megoldás lehet egy olyan független minősítő rendszer, amely egységes kritériumok alapján vizsgálja a webáruházakat, és az oldalra kihelyezhető megbízhatósági védjeggyel (trust mark) jelzi a vásárlók számára, hogy ezekben az online áruházakban nyugodtan költhetik a pénzüket - írja a kosarertek.hu.

Az első globális megoldás

A világban több mint 300 trust mark van, a legtöbbjük nemzeti projektként működik. Egyesek kizárólag a jogi megfelelőséget vizsgálják, míg mások a pénzügyi megbízhatóságra, biztonságra, értékelésekre és hamisításra is odafigyelnek.

A magát első globális trust mark szolgáltatásnak nevező Safe.Shop 2017 októberében indult. Az európai Ecommerce Foundation első partnerei 13 ország nemzeti ecommerce szövetségei voltak (Brazília, Hollandia, Hong Kong, Horvátország, Izland, Japán, Kína, Malajzia, Németország, Oroszország, Románia, Svájc és Szenegál.) Az átvilágítást és siker esetén a megbízhatósági védjegyet a világ bármely webshopja igényelheti a www.safe.shop weboldalon.

A szolgáltatás továbbfejlesztésére a Ecommerce Foundation nemrég felvásárolta a brit Scamadvisert, amely az online vásárlókat segíti abban, hogy megalapozott döntéseket tudjanak hozni. Ez egy 2012-ben alakult népszerű platform, évi 24 millió felhasználóval. A fennállása óta 185 millió automatikus bizalmi ellenőrzést bonyolított le és közel 2 millió csaló weboldalt azonosított. A rendszer gépi tanulással fejleszti magát, és a vizsgált webáruházakon 40 különféle technikai ellenőrzést hajt végre. Végeredményként egy úgynevezett „Trust Score” értéket számol, vagyis egy konkrét számértékkel minősíti, mennyire biztonságos az adott bolt a vásárlók számára.

Várkonyi Balázs nem csak a legnagyobb hazai webáruház, az Extreme Digital ügyvezetője, de egyúttal a magyar e-kereskedelmi szövetség, az Ecommerce Hungary elnökségi tagja, továbbá a trust mark témakör felelőse is a szövetségen belül.

Elmondása szerint a korábban SzEK.org néven működő szövetség kiemelt programja volt a „Vedd a neten”, amely a maga idejében leginkább a vásárlásösztönzésre, bizalomépítésre fókuszált, és részben minősítéssel is foglalkozott. Ez a program azonban néhány éve szünetel. A teljes cikk itt érhető el.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!