Hogyan kell ügyfélhűséget építeni?

Hogyan kell ügyfélhűséget építeni?
Jó kérdés. De nem megválaszolhatatlan. A webkereskedők számára pedig nagyon fontos.

Ismert és bevált, mégsem túl gyakran alkalmazott gyakorlat az e-kereskedők körében, hogy a csomagokba a megrendelt termékeken kívül valamilyen egyéb tárgyat is elhelyeznek - írja a kosarertek.hu. Ezeket a legtöbbször meglepetésnek szánt dolgokat angolul packaging insert-nek nevezik, amit nagyjából csomagbetétnek fordíthatunk. A vásárló természetesen nem fizet a csomagbetétért, ami a kereskedő számára sokoldalú marketing- és promóciós eszköz, amely arra szolgál, hogy fokozza az ügyfélelégedettséget, lojalitást építsen és természetesen növelje a bevételt. A webáruház mindegy egyes rendelésnél megmérettetik. Vagy alulmúlja a vevő elvárásait vagy találkozik azokkal – de akár meg is haladhatja őket. Ebben az iparágban elég sok olyan faktor van, amit nem lehet kontrollálni, vagyis rajtunk kívül álló okok miatt is könnyűnek találtathatunk. Ha viszont minden rendben megy és a posta is úgy akarja, a vevő elvárásai szépen kielégülnek. Van viszont néhány apróság, amik használatával túl is szárnyalhatjuk az vevő elváráshorizontját. Ilyen például a csomagbetét is.

A csomagbetétek legfőbb előnyei

Olcsó: egyáltalán nem szükséges nagy összeget beruházni ahhoz, hogy elkezdjük. Az ebben a cikkben hozott példák egyike sem drága, mégis hatékony.

Jól célozható: hiszen akinek küldjük, már vásárolt tőlünk, tehát sok információnak birtokában vagyunk, köztük a legfontosabbnak: tudjuk, mit vett.

Az üzenet célbajuttatásának nincs külön költsége: a csomag szállítási költségét amúgy is ki kell fizetni, így csak jobban kihasználjuk a lehetőséget. Keresztértékesítés lehetséges: mivel tudjuk, mit vett a vásárló, jól célzottan ajánlhatunk neki másik terméket.

A beragadt készletek likvidálása: a nehezen mozgó áruk marketingköltséggé konvertálhatók, ha csomagbetétként kiküldjük ezeket, jó kapcsolatot építhetünk vevőinkkel, így hasznot hoznak. Hűséget kapunk cserébe: a fogyasztók hajlamosabbak az olyan márkákat választani, amelyek értékelik őket. A csomagbetéteket jól alkalmazva a vásárló különlegesnek érzi magát, lojalitása épül.

A csomagbetétek öt legjobb típusa

Egyszerű, igaz? Csak dobjunk egy szórólapot vagy egyszeri tízszázalékos kupont minden dobozba, kész is. Vagy nem. Nagyon sok lehetőség van arra, hogy több hozzáadott értéket adjunk a dologhoz, ezáltal pedig ténylegesen építsük az ügyfelek lojalitását. Nézzük a legjobbaknak tartott típusokat.

1. Kedvezményes ajánlatok

A kedvezményes ajánlat egy magától értetődő és bevált, így méltán népszerű eszköz. Persze, küldhetnénk emailen is. De nem sokkal jobb biztosnak lenni abban, hogy ajánlatunk a vevő két keze között végzi, nem pedig a spam mappában vagy az olvasatlanul olvasottnak jelölt levelek között? Ráadásul kézzelfogható emlékeztető, ami fizikailag szem elé kerül. Nyomtassuk névjegy méretű kártyára, ami könnyen befér a pénztárcába és kitűzhető egy üzenőfalra.

Fontoljuk meg rögtön kettő küldését azzal a felszólítással, hogy az egyiket a vásárló nyugodtan adja tovább egy barátjának. Szép gesztus, hírünk pedig egy barát ajánlásával terjed.

És hogy mit ajánljunk fel? Ingyenes szállítást a következő rendelésre, fix vagy százalékos kedvezményt a következő vásárlás értékéből, ajándékot a legközelebbi rendeléskor, ingyenes frissítést, extra szolgáltatást. Bármit, ami nekünk olcsó, a vásárlónak pedig értékes. A cikk itt folytatódik.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!