Hódít a vegán életmód – a kozmetikumoknál is

Hódít a vegán életmód – a kozmetikumoknál is
A magyar nők több mint fele kerüli az állati alapanyagokat a szépségápolási termékeknél - derül ki egy friss felmérésből.

Maga a vegán fogalom egyszerre jelent életformát és filozófiát is – azok, akik követik, tartózkodnak az állati termékek fogyasztásától (ez nemcsak a húst és halat takarja, hanem a tejtermékeket, tojást, és gyakran a mézet is, továbbá egyéb állati eredetű anyagokat) és azoktól a szépségápolási termékektől is, amelyek állati eredetű összetevőket tartalmaznak vagy állatokon tesztelték őket. Akik igazán szigorúan követik ezt az életmódot, akkor is az állatok és a környezet védelmét tartják szem előtt, ha szépségápolásról van szó, ezért olyan tusfürdőket, dezodorokat és egyéb termékeket választanak, amelyek nem tartalmaznak állati eredetű összetevőt vagy vitatott alapanyagokat.

És egyre többen gondolkodnak így Magyarországon: az NRC és a CD közös felmérése szerint a magyar nők jelentős többsége (65 százaléka) számára az ár és a termék illata a döntő, de sokan az összetevőket is megvizsgálják, mielőtt szépségápolási terméket vásárolnának. A megkérdezettek 46 százaléka a különböző védjegyekre, jelzésekre is odafigyel, amelyek például arra vonatkozhatnak, hogy az adott termék bio vagy éppen nem tesztelték állatokon. Még többen igyekeznek kerülni a különböző állati összetevőket, a magyar nők 53 százaléka próbálja mellőzni az olyan kozmetikumokat, amelyekben ilyen alapanyagokat találni.

Érdekes, hogy a felmérés szerint már a nők 11 százaléka igyekszik beépíteni a napi rutinjába a kifejezetten vegán szépségápolási cikkek használatát. Ennél azonban jóval magasabb azoknak az aránya, akik szívesen használnának állati kísérleteket és az állati eredetű összetevőket mellőző termékeket. A megkérdezettek 33 százaléka mondta azt, hogy egészen biztosan kipróbál majd ilyen kozmetikumokat, míg 53 százalék nyilatkozott úgy, hogy valószínűleg ad majd lehetőséget ezeknek a termékeknek a közeljövőben. Ez pedig azt jelenti, hogy a magyar nők döntő többsége, 86 százaléka nyitott a vegán kozmetikumokra.

Ezeket a jelöléseket figyeld, ha vegán kozmetikumot keresel!

A CD márka az állatkísérletek ellen foglal állást és támogatja a tudatosságra való törekvést: a márka által bevezetett CD Reinheitsgebot jelölés azt mutatja meg, hogy a termékek teljesen mentesek a vitatott összetevőktől, és állati eredetű alapanyagot sem tartalmaznak. A jelölést viselő CD termékek vegán voltára immár a Vegan Society vegán védjegye is garanciát jelent.

Mit jelent az, hogy vegán?
A vegán kifejezés megalkotását Donald Watson nevéhez kötik, aki a brit Vegán Társaság társalapítója és 1944-ben úgy fogalmazott, hogy a szó a „tejtermék nélküli vegetáriánus” jelentéssel azonos. Később, 1951-ben kibővítették a veganizmus definícióját, ma már „a világnézet, amely szerint az embernek az állatok kizsákmányolása nélkül kellene élni” jelentést kötik hozzá. Ebbe pedig a kozmetikai termékek is beletartoznak.