Ha nincs bizalom, nincs biznisz - hasznos tippek webáruházaknak

Ha nincs bizalom, nincs biznisz - hasznos tippek webáruházaknak
Érdemes egy webáruháznak energiát fektetnie arra, hogy a potenciális és tényleges vevőinek kételyeit eloszlassa.

Az online vásárlás velejárója, hogy a terméket ténylegesen nem lehet a kézbe venni és közelről megszemlélni mielőtt megrendelnénk, ráadásul nincs ott egy élő eladó, aki kisegítse szorult helyzetéből az elbizonytalanodott vevőt. Ebből fakad az, hogy a webshopokban kapható legegyszerűbb áruk esetében is meglepően sok kérdés és aggodalom merül fel a vásárlókban. Ha egy webáruház megtalálja a módját, hogy ezen kételyeket hatékonyan eloszlassa, annak mérhető eredménye lesz a felhasználói élményben, így a konverzióban is - írja a korarertek.hu.

Hogyan érdemes ezt megoldani?
Sok módja van. Ami biztos, hogy a termékleírásban nem lehet és nem is érdemes megpróbálni előre megválaszolni az összes kérdést. Ebből ugyanis csak óriási terjedelmű, így menedzselhetetlen leírások sülnének ki, amik nemcsak riasztóak, de így is biztosan maradnának megválaszolatlan dolgok. Válasszunk inkább olyan megoldást, amely másodlagos tartalmak előállításával igyekszik eloszlatni a kételyeket és kezelni az aggodalmakat.

1. Kérdések és válaszok
A Q&A egy régóta bevált technika, aminek egyik módja, hogy a felhasználók tesznek fel kérdéseket, amit aztán vagy más felhasználók vagy a kereskedő válaszol meg. Másik módja, hogy a kereskedő előre megírja a jellemzőnek ítélt kérdéseket és meg is válaszolja azokat. Az Amazon ezt úgy oldja meg, hogy a reménybeli vásárlók kérdéseit elsősorban a terméket már megvásárolt felhasználókkal válaszoltatja meg, így megspórolja az ezzel járó munka javát. Azokat a kérdéseket, amiket a vevők nem válaszolnak meg, nyilván kezelni kell, de a legtöbb áru esetében ez jóval kisebb mennyiséget tesz ki.

2. Felhasználói visszajelzések

A pozitív review eladja a terméket, ez nem kérdés. Főleg az Y-generációs vásárlók esetében nagyon fontos, hogy elolvashassák, mit gondolnak mások az adott termékről, milyen tapasztalataik vannak vele kapcsolatban. Ez a fajta személyesség jelentős hatással bír, hiszen a vevők a többi vásárlóval egy oldalon állnak, így jobban tudnak azonosulni, mint a kereskedővel. Egyébként a visszajelzések témái gyakran ugyanazok, mint a Q&A esetében, csak a formátum más. Fontos, hogy lehessen kulcsszavakra keresni, az értékelést író felhasználóknak pedig kelljen címet adni a visszajelzésnek. Emellett bevett szokás a csillagos értékelés is 1-5-ig skálán. A teljes cikk itt érhető el.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!





Címkék: webáruház, bizalom