Google Shopping: mit hoz a jövő?

Google Shopping: mit hoz a jövő?
A Google Shopping 2012-ben indult, és az elmúlt két évben már a leggyorsabban növekvő e-kereskedelmi platformok között szerepel.

A Google Shopping 2012-ben indult, és az elmúlt két évben már a leggyorsabban növekvő e-kereskedelmi platformok között szerepel - írja a kosarertek.hu. A 2017-es évben a szolgáltatás számos új funkcióval bővült, amelyek segítenek a kereskedőknek eladásaik költséghatékony növelésében és jobban koncentrálnak a mobilos felhasználói élményre, illetve vásárlókra.

Hogy a Google Shopping növekedése dinamikus, ahhoz nem fér kétség. A csatorna teljes bevétele 2016. óta 64 százalékkal, a mobilvásárlások aránya 19 százalékkal (36 százalékra), az összes megjelenések száma pedig 80 százalékkal nőtt. A platformkonverziós arány az asztali eszközöktől a mobil irányába 259 százalékkal nőtt.

Nem véletlen tehát, hogy egyre több amerikai internetes kereskedő használja a Shopping-kampányokat: a teljes Google-hirdetési hálózatban elköltött összegek 20 százalékkal nőttek, ám megfigyelhető, hogy míg a szöveges hirdetések költései évről évre csak 3, majd 2 százalékkal emelkedtek 2016-2017-ben, a Shopping-hirdetésekre 25, illetve 34 százalékkal költöttek többet a kereskedők. Mindez azt mutatja, hogy míg a szöveges hirdetések már egy kiforrott és régóta bevált marketintplatformként működnek, a Shopping-kampányok egyelőre a növekedés fáziásában vannak, a csúcsot még nem érték el. A korai alkalmazók sikerén felbuzdulva egyre több új próbálkozó jelenik meg, a csatorna folyamatosan telítődik, így a kereskedőknek egyre kifinomultabb stratégiák alkalmazására van szükségük.

Előterben a mobil
Az általános globális trendeknek megfelelően a kereskedőknek az egyre telítettebb csatornán és egyre kiélezettebb versenyben a mobilos vásárlókra érdemes nagyobb figyelmet fordítani. A Shopping-kampányokban a kattintásonkénti költség (CPC) ugyanis a számítógépes platformon a 2,5-szerese volt a mobilplatforménak, miközben a mobilos eladásokból származó bevételek a duplájára nőttek és ez utóbbi csaknem elérte az előbbi szintjét. Azon e-kereskedőknek tehát, akik olyan hirdetési lehetőségek után kutatnak, ahol versenyképes áron, viszonylag kicsi büdzsével lehet jó eredményeket elérni, a Shopping mobilos hirdetései kiváló lehetőséget biztosítanak a növekedésre. A teljes cikk itt érhető el.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!