Fenekestől felforgathatja a divattechnológiai világot egy magyar cég

Fenekestől felforgathatja a divattechnológiai világot egy magyar cég
A StyleTracker Studios divatipari project gondolata 2016-ban született meg. Az alapítók a nemzetközi kutatásuk során azt a piaci rést ismerték fel, hogy a ruhadarabok életében van egy fontos, idáig figyelmen kívül hagyott ciklus: az értékesítés pillanata után nem tudjuk pontosan, mi történik velük, nem tudjuk mérni a viselési habitusokat, illetve a valós piaci termék-vizibilitást. Az erről szerzett információ azonban komoly üzleti adatokat biztosít és jelentős erővel bír az e-commerce területén.

A StyleTracker Studios szakmai újításai folyamatos fejlesztése mellett legfőbb céljai között szerepel egy teljesen új marketing mérési és értékesítési folyamat megalkotása új kifejezésekkel, új mérőeszközökkel és új mérőszámokkal, ezzel a fashion-tech szcéna egyik meghatározó szereplőjévé válva, valamint, hogy a márka a XXI. század egyik kiemelkedő, nemzetközileg elismert fashion-tech hubja legyen.

De hol tart most a hazai érdekeltségű, szolgáltatásait tekintve teljesen egyedülálló divat-technológiai cég?
A StyleTracker Studios anyacég részben a piaci adottságok miatt, részben pedig a Brexit hatásaira alapozva 2018 őszén amszterdami központot hozott létre. Ez a lépés nem meglepő, hiszen az utóbbi időben az Amszterdam-Rotterdam tengelyt Európa Szilícium-völgyeként emlegetik. A kedvező piaci elhelyezkedés elengedhetetlen, hiszen a StyleTracker által életre hívott w-commerce mechanikájából adódó szerteágazó szolgáltatási kör lehetősége megköveteli, hogy egy dinamikus ökoszisztémára épülő, nemzetközi hub struktúrát tudjon kialakítani a csapat. Az említett struktúra arra hivatott, hogy összegyűjtse azokat a divat-technológiai cégeket, amelyek leginkább nem gyártástechnológiával, hanem retail-közeli megoldásokkal foglalkoznak, illetve azokat keresnek. A nap végén a cél pedig egyértelmű: az említett divat-technológiai cégek integrálják a StyleTracker Studios által nyújtott, viselés alapú w-commerce megoldásokat és az azokból kapott mérési adatokat. Ennek első flagship terméke a SneakerTracker.

A SneakerTracker egy digitális platform, mely a felhasználó számára egy közösséget jelent, amely összehozza és közös platformra tereli a sneaker-rajongókat a világ összes pontjáról. Üzleti oldalról pedig egy lehetőség a divatipari/divat-technológiai szereplők számára, egy teljesen új marketing eszköz, egy keretrendszer, egy innovatív üzleti propozíció, új módszer a post-sale mérésre, illetve az erre épülő e értékesítésre, melyet "w-commerce"-nek neveznek. De mi is az a "w-commerce":


A SneakerTracker iOS alkalmazása várhatóan 2019 első negyedévében debütál majd, jelenleg partnereik, illetve az Amsterdam Fashion Institute diákjainak bevonásával zárták le az elkészült UI felületük tesztelését.

A cipő csak az első lépés
A StyleTracker Studios égisze alatt lévő SneakerTracker egyik legfőbb feladata a cég által nyújtott megoldások validációja volt. A divat-technológiai cég legutóbbi nagy dobása a világszerte ismert és olvasott Sneakers Magazine-ban való megjelenése volt, ahol Európa legtöbbet viselt sneakereiről biztosított viselés alapú adatokat.

Említhetjük azonban a budapesti Mercedes-Benz Fashion Week szakmai kerekasztal beszélgetését is, ahol a cég egyik new yorki partnere beszélt a nemzetközi trendekről és a StyleTracker nyújtotta szolgáltatási hálózat előnyeiről. Emellett pedig a hazai alapítók hamarosan partnereik között tudhatják többek között Dale Moss volt NFL játékost is, nem utolsó sorban pedig említést kaptak az Adidas egyik nagyágyújával, Jon Wexlerrel folytatott kerekasztal beszélgetésen is.

A folyamatosan bővülő nemzetközi kapcsolatrendszer és a partner-kapcsolatok építése mellett a cég vezetői azon dolgoznak, hogy Európán belül és kívül is hidakat építsenek, segítve ezzel a lehető legtöbb divat-techlnológiai vállalkozást, így hazánk és Nyugat-Európa mellett az Egyesült Államokra is nagy hangsúlyt fektetnek. Az utóbbi egy év vállalat-fejlesztésének köszönhetően pedig mára oda jutottak, hogy a divat-technológiai szervizcég készen áll az amerikai, holland és magyar operációra. Ennek egyik kulcsa pedig a skálázhatóság, hiszen a w-commerce illetve a fashion-tech hub által biztosított egyéb megoldások, szolgáltatások elszakíthatók a cipőktől és kiterjeszthetőek bármilyen más divatipari termékre is.

Középtávú cél és outcome

A StyleTracker Studios üzleti célja, hogy a SneakerTracker flagship platformjának validációján keresztül információval és e-commerce/retail megoldásokkal táplálja a piacot és képes legyen olyan méretű cégeket kiszolgálni, mint az Adidas, a Nike, vagy éppen a Farfetch.

A szolgáltatások mellett pedig a cég arra törekszik, hogy globális szinten akkora vizibilitása legyen és olyan sikerrel végezze az európai hub struktúra felépítését, hogy később akár magyar divat-technológiai vállalkozásokat is képes legyen relevánsan segíteni a nemzetközi piacon.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!





Címkék: Divat, technológia