Ez tette sikeressé az eMAG-ot

Ez tette sikeressé az eMAG-ot
Nagyot nőtt tavaly az eMAG értékesítési volumene, aminek több oka is van.

Az eMAG.hu webáruház értékesítési volumene több mint másfélszeresére nőtt 2015-ben, szemben a teljes online piac 17 százalékos bővülésével. Az eMAG.hu teljes növekedését viszont jelentős mértékben meghaladva, mintegy 600 százalékkal bővült az Otthon-Dekor, a Szépségápolás, a Baba-Mama és a Petshop kategóriák értékesítési volumene, és a növekedési kilátások 2016-ban is kedvezőek.

A növekedés egyik motorjául szolgál, hogy a négy kategóriában már közel 80 000 terméket kínál az eMAG.hu, amely a teljes termékkínálat több mint 20 százalékát teszi ki. A négy kategória hangsúlyosabbá vált a webáruház teljes látogatottságán belül, annak 10,5 százalékát kitéve, szemben a 2014-es kevesebb, mint 6 százalékos aránnyal.

2015-ben a fejlődő kategóriák közül a legmagasabb növekedést az Otthon-Dekor kategória érte el, közel tízszeres növekedést felmutatva, amelyet nem sokkal lemaradva követ a Szépségápolás nyolcszoros növekedése. A Petshop kategória látogatottsága négyszeresére, a Baba-Mamáé pedig háromszorosára nőtt ugyanezen időszak alatt.

A tavalyi év gyors növekedésének folytatását vetítik előre 2016 első félévének számai is, amelyek alapján a négy kategória már több mint 2 millió látogatót vonzott az első 6 hónapban. 2016-ban az első féléves adatokat alapul véve a legnagyobb növekedés a Petshop és a Baba-Mama kategóriákban várható.

„Terveink szerint év végéig 25 százalékkal, azaz további 100 000 új termékkel bővítjük kínálatunkat, amelyhez nagyban hozzájárulnak majd ezen kategóriák is, elérve ez által az 500 000 darabos terméklistát" - mondta Hunyady László, az eMAG.hu marketing igazgatója.

Az online áruházban történt keresések egyre nagyobb arányát teszi ki ez a négy kategória: 2016 első felében 15 keresésből egy biztos, hogy az említett termékcsoportok valamelyikét érintette.

A legnépszerűbb termékek rangsora - a keresési számok alapján - a négy kategóriát figyelembe véve nagyon izgalmasan alakul. A Petshop kategóriában az akváriumok állnak az első helyen, majd a macska-, és kutyaeledelek következnek. Az Otthon-Dekor kategóriában a legnépszerűbb keresések a medencék és étkészletek, ezt követik a tisztítószerek, míg a Szépségápolás kategóriában a parfümök a legkeresettebb termékek, a Baba-Mama termékcsoportban pedig a pelenkák.

Az Otthon, a Szépségápolás, a Baba-Mama és a Petshop kategóriák növekedésén túl jól látható, hogy ezeknél a kategóriáknál a vásárlói szokások is eltérőek az átlaghoz képest. A mobiltelefonról érkező rendelések aránya sokkal magasabb, mint a többi kategóriában: a Baba-Mama kategóriában a részesedésük eléri az 54 százalékot, míg a többi kategóriánál is 30 százalékkal magasabb ez az arány, mint a teljes rendelésszámnál.