Durva trendek jönnek az online kereskedelemben

Durva trendek jönnek az online kereskedelemben
Az online kereskedelem is meghozza a maga kihívásait a kereskedők számára. Így lesz ez 2019-ben is.

Black Friday és karácsonyi webshop láz: A két csúcsidőszak, ami a vásárlások nagyját generálja az ecommerce világában. Elmúlt években egy jó stratégiával egy-két nagyobb ünnepnap kihasználása is elég lehetett a növekedéshez. De így lesz ez 2019-ben is? A kosarertek.hu összeszedte!

A következő 4 trendre kötelező felkészítened a webshopod – és önmagad – jövőre, ha nemcsak az ünnepnapokon, hanem folyamatosan növekedni szeretnél:

  • Többcsatornás értékesítés nélkül nem megy
  • Megállíthatatlanul tör előre az Instagram
  • A jól szervezett logisztika felbecsülhetetlen versenyelőnyt jelent
  • Mesterséges Intelligencia (MI) a személyre szabott vásárlási élményért

1. Többcsatornás értékesítés nélkül nem megy

A hagyományos és az online áruházak közötti határ eltűnőben van. Ennek eredményeként egyre több offline bolt erősíti online jelenlétét, míg az eddig kizárólag virtuálisan működő webáruházak valódi üzleti egységeket nyitnak. Hódítanak az online piacterek és a közösségi felületeken belüli vásárlási lehetőségek. Ez bizony nagyban befolyásolja a marketing tevékenységünket is, hiszen emiatt átfogó stratégiára van szükségünk.

Életszerű példa, hogy megnézed a webshopban, kapható-e a termék a legközelebbi üzletben, bemész megfogdosni, felpróbálni, de online kaptál egy kupont, amivel kifizeted és házhoz rendeled. Majd ha vissza kell küldeni, mert hibás terméket kaptál, akkor a fizikai boltba viszed vissza, és hozol el egy csereterméket.

De ez még csak a ma. A holnap, vagyis amire már készülnöd kell, az a többfrontú jelenlét: nem elég a fizikai bolt és a webes jelenlét, de legyél ott a piactereken is (Amazon, Vatera), illetve a közösségi felületekről már nemcsak forgalmat terelsz a boltodra, hanem akár ott azonnal vásárolhatnak az embereket. Például az Instagramon belül már lehet vásárolni, de ezt lásd a következő pontban.

Mindez a komplex jelenlét kihat a marketing tevékenységedre is, mert emiatt átfogó stratégia kell, és nem feltétlenül külön csatornákra szabottan. Új kifejezés, amiket tanulj meg, a “multi-channel messaging” és a “conversational commerce”.

Aminél még be fog mindez zavarni, az az eredményesség mérése. Mert köztudott, hogy a marketingre költött pénz fele kidobott pénz – csak azt nehéz tudni, hogy melyik fele. Ha a vásárlóknál elmosódnak az online és offline, valamint a piacterek, közösségi terek és értékesítési terek közötti határok, akkor hogyan tudod mérni ezt a komplex folyamatot?

A legnagyobb távolságra pedig a hangalapú kereséstől vannak az e-kereskedők. Az Amazon Alexa vagy a Google Home rendszere az USA-ban biztosan trendszerű növekedésnek örvendhet 2019-ben. Viszont ez még nem fog begyűrűzni hozzánk, hiszen ezek az eszközök Magyarországon kevésbé teljeskörűen működnek.

2. Megállíthatatlanul tör előre az Instagram
A 2018-as év a Facebook botrányaival volt tele, és ezt még tetézte a közösségi óriás azzal, hogy már nemcsak a márkaoldalak elérése a közel nullás, hanem a csoportok elérését is levették nullára. Már megszoktuk, hogy a több tízezres követőbázisunknak folyamatosan hirdetnünk kell csak azért is, hogy lássák a posztjainkat. De mostanról a nyitott vagy zárt csoportjainkban is a fizetés az egyedüli megoldás, hogy mindenkit elérjünk.

Az Instagram még kitart. Ott az elérés jó, a tartalom kevés, a reklámzaj alacsony. Évek óta trend az Instagram terjedése – még magyar nyelvű könyv is van az Insta marketingről -, mégsem feküdtek rá a cégek komolyabban a tartalomgyártásra. Hogyan is tudtak volna a márkák, mikor az Instán a véleményvezérek uralkodnak? Azok az ún. influencerek, akik saját márkájukat építették fel, és mára ők lettek az instán a kommunikáció leghatékonyabb csatornái.

A közösségi média gyorsan az egyik legfontosabb tényezővé vált a vásárlási döntésben, hiszen az emberek 93%-a közösségi oldalakon tájékozódik a kiválasztott termékről. Így a webáruházaknak még több időt és energiát kell ebbe fektetnie a jövőben. A felhasználók által generált tartalom a legújabb trend, hiszen nemcsak autentikus tartalmat tehetünk közzé, de a potenciális vásárlóink meggyőzésére is hatékony módszer a termékünket használatban mutatni. A teljes cikk itt érhető el!

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!