Az utolsó momentum: a kiszállítás

Az utolsó momentum: a kiszállítás
Az elektronikus kereskedelem, a webshopok számtalan esetben a legutolsó lépést puskázzák el. A kiszállítás pedig talán a legfontosabb a vevőnek.

Az elektronikus kereskedelemben a gyorsaság, és a rugalmasság talán a legvonzóbb. Aki nem így tervezi a szolgáltatását, jobb ha bele sem kezd. Az egyre szélesebb körben terjedő webshopok ma már nem csak műszaki cikkeket forgalmaznak sikerrel, bebizonyosodott, hogy az emberek akár cipőt is szívesen vásárolnak a neten.

Egyes esetekben, kifejezetten megéri akár az eBay kínálatát is böngészni, hiszen egy jobb minőségű terméket ma már legtöbbször olcsóbban megszerezhetünk közvetlenül a gyártótól, mint a több áttétéles kiskereskedői hálózatokban.

A kiszállítás itt is kritikus kérdés, hiszen a világ másik feléről rendelve azt gondolnánk, hogy hatalmas költségek terhelik a terméket. Ez nem feltétlenün van így, ezért érdemes minden esetben gondosan tanulmányozni a feltételeket.

Ne menjünk ennyire messzire, ma már az itthoni postai kiszállítás is ellenőrizhető egy kód segítségével, ha időben küldik az értesítést akkor akár nyomon is követhetjük a küldeményünket. A valóságban tulajdonképpen értelmetlenül van megszervezve a követés, mert azt ugyan megtudom, hogy mikor érkezett meg a Posta rendszerébe, de arra hogy mikor hozzák ki semmilyen információt nem találok.

A kiszállítás azért is fontos, mert egyáltalán nem mindegy, hogy egyben érkezik-e meg a termék, vagy a kiszállítás folyamán máris kissé viseltes csomagot kapunk, amiért senki sem vállal felelősséget. Ez esetben a bizalom jelentősen csökken a küldővel kapcsolatban, s lehet, hogy soha többet nem választom majd azt a webshopot, amelyik nem megfelelő partnerrel dolgozik.

A vásárlónak ez a pillanat meghatározó, hiszen ha rugalmas és a lehetőségekhez alaklamazkodó a kiküldő partner, akkor tervezhető az átvétel is. Nem bosszankodom azon, hogy a munkahelyemről kell eljöjjek a kiszállítás miatt. A kínálat ma már széles, egyre több lehetőség látszik a minőségi szolgáltatás kiválasztására. Érdemes erre is odafogyelni mind a szolgáltatói, mind a vásárlói oldalon.