Az IKEA újságok lakásai 75%-ban már számítógéppel készülnek

Az IKEA újságok lakásai 75%-ban már számítógéppel készülnek
Ezekben a hetekben került a postaládákba az IKEA 2015-ös termékkatalógusa tökéletesen berendezett szobákkal megtöltve. Ki gondolta volna, hogy ezek háromnegyede nem egyszerű fotó, hanem számítógépes 3D alkotás?

 

Sok éve nagy erőkkel dolgozik az IKEA, hogy a kiadványban és online felületeken gyorsabban és egyszerűbben tudja bemutatni a termékek, így mint oly sok iparág, ők is a digitalizálás felé fordultak.

Kezdetektől fogva az IKEA katalógusok célja az volt, hogy valóban élhető, otthonos lakásokat
mutassanak be a vásárlóközönségnek, mely koncepciót a kezdetekben meglehetősen nehézkes volt átültetni a számítógépes világba. A sok éves folyamat részeként a fotósok 3D kurzust végeztek, miközben a 3D tervezők fényképezni tanultak stúdiókban, hogy jobban össze tudják 2006-ban került digitálisan készített kép először a katalógusba, majd innen már nem volt megállás, és a mai napra 25 ezer termékre bővült az adatbázis.

A termékek után néhány évvel,
a legelső teljesen számítógépen berendezett szoba 2010-ben debütált. Ráadásul minden áruról elképesztően nagy felbontású kép készül (4Kx4K), így a webshop-tól kezdve az óriásplakátokig mindenhol bevethetők ugyanazok az illusztrációk. 

A magas szintű digitalizálás legnagyobb előnye, hogy a különböző országokban könnyen tudják regionálisra szabni a kompozíciókat, hisz nagy eltérések lehetnek az európai, amerikai és ázsiai Mára már ott tart a technológia, hogy a cégen belül sem mindig képesek eldönteni, hogy mely képek készültek fényképezőgéppel és melyek digitálisan. Habár jelentős fejlesztéseket igényel a számítógépes illusztrálás, hosszútávon rendkívül eredményes lehet, így egyre több cég fordulhat ehhez a területhez a jövőben.