Az Amazon Fire komoly kihívás az Apple számára

Az Amazon Fire komoly kihívás az Apple számára
Jeff Bezos már többször bebizonyította, hogy hatalmas erőt képvisel a világ legnagyobb értékesítési hálózata. Most a mobil piacra készül kilépni.

A prémium mobilok piacára belépni nem egyszerűen kihívás, hiszen a Samsung és az Apple mellett gyakorlatilag a Microsoft képtelen volt a saját brandjét megalapozni. Így az a megfogalmazás, hogy Jeff Bezos nagy fába vágta a fejszéjét egyáltalán nem hangzik túlzásnak.

A most bejelentett Amazon Fire Phone a régi szép időket idézi, amikor az Apple vezér személyesen mutatta be az első iPhone-t. Seattle-ben hasonló játszódott le, amikor az Amazon vezetője bejelentette a cég meglepő új termékét.

Az már kevésbé meglepő, hogy a készülékkel érkező FireFly alkalmazás könyveket és CD-ket ismer fel, s gondolom teszi azokat megvásárolhatóvá az Amazonon. Ez érdekes új távlatokat nyit a mobiltelefonos vásárlás számára.

Nemrégiben egy izraeli alkalmazás is megpróbálkozott hasonlóval, ők azt állítják, hogy bármely tárgyhoz hasonlót képesek megtalálni a legnagyobb webshopokban. A végcél természetesen ugyanaz, eladás ösztönzés, piacbővítés, amire az Amazonnak mindig szüksége lesz.

Az persze komoly kérdés, hogy képesek leszek-e a legnagyobbakkal versenyezni, mindenesetre úgy tűnik megpróbálják a saját eladási fókuszukat saját mobiltelefonjaik eladására állítani.

A könyvolvasók piacán egyszer már sikerült a Kindle-t besztárolni, illetve az Amazon Fire tabletek is igen népszerűek. A szakértők szerint egyenes út vezetett az okostelefonok felé.
A piac meg majd eldönti, hogy életképes-e az új eszköz, belopja-e magát a nagyképernyős telefon rajongók szívébe a Fire.