Akkora botrányba rohant bele a Google, mint a Facebook

Akkora botrányba rohant bele a Google, mint a Facebook
A Mastercard árulta ki a felhasználók offline vásárlási adatait, így Google a reklámai hatékonyságát tudta bizonyítani a sajtóhír szerint.

A Bloomberg bombasztorija szerint a Google egy titkos üzlet keretében Mastercard-felhasználók millióinak IRL bankkártyás vásárlási adatait vásárolta meg a kártyacégtől, méghozzá azért, hogy a rengeteg adat segítségével pontosabban ki tudja mutatni a reklámozók felé, hogy mennyire hatásosak az online Google-hirdetések – írja a 444.hu. A megállapodást mindkét fél eltitkolta, így a gyanútlan Mastercard-tulajdonosok sem tudhatták, hogy a hátuk mögött eladták a vásárlási adataikat, míg a gazdasági hírügynökség le nem leplezte a sztorit.

Az üzlet lényege a gyakorlatban a következő: a Google az adatok birtokában ki tudja szúrni, ha egy bármilyen Google-accountba belépett felhasználó rákattint egy Google-hirdetésre, majd nem vásárolja meg online a terméket, de 30 napon belül mégis beszerzi azt a Mastercard bankkártyájával egy fizikai világban létező boltban. Ebben az esetben a hirdetés megrendelője értesítést kap a keresőcégtől arról, hogy "offline bevétele" keletkezett a hirdetés nyomán – a storyt teljes egészben a 444.hu-n olvashatja.

A MasterCard később közleményt adott ki, melyben azt írják, hogy pontatlanságokon alapul a cikk, az Index pontokba szedte közleményt.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!



Címkék: google, MasterCard