A webshopod jövője múlik azon, hogyan kommunikálod a készlethiányt

A webshopod jövője múlik azon, hogyan kommunikálod a készlethiányt
A legprofibb kereskedőkkel is megeshet, hogy valamiből kifogy a készlet, ugyanakkor nem mindegy, hogy miképpen kommunikáljuk a készlethiányt.

Néha még a legfelkészültebb kereskedővel is előfordul, hogy kifogy valamiből. Mind láttunk már ilyet. Egy termékre, amit addig csak hébe-hóba rendelt valaki, hirtelen megugrik a kereslet, vagy valami egyszerűen akkora sláger, hogy nem győzzük utánrendelni a készletet. Bárkivel megesik. Egyáltalán nem mindegy viszont, hogyan kommunikáljuk ezt a készlethiányt: hatással van az eladásokra, a felhasználói élményre, sőt még a SEO-ra is . írja a kosarertek.hu.

1. Tartsd életben az oldalt

A készlethiányos termék oldalát ne vedd le, egy 404-es hiba a legkiábrándítóbb látvány a keresőből vagy a közösségimédia-felületről érkező felhasználó számára. A Google ráadásul hamar észreveszi, ha egy oldal nem létezik és el fogja távolítani a találati listából. Akkor pedig hiába érkezik meg az új szállítmány, nem lesz, aki megvásárolja.

2. Magyarázd el, miért fogytál ki
Néhány termék csak az év bizonyos szakában elérhető, másokból pedig – például romlandó áruk – csak korlátozott készlet érhető el. Ezt közöld a vevőiddel is, tárgyszerűen fogalmazd meg a készlethiány okát a termékoldalon, például: “Ez a termékünk csak szeptembertől decemberig elérhető” vagy “A váratlan mértékű kereslet miatt ideiglenesen kifogytunk”. Ezek az üzenetek persze részét képezik a webáruház imázsának, ezért megfogalmazásuk mindig a cég arculatához illeszkedő legyen.

3. Adj információt a szállítás várható idejéről
Ha nagyjából van elképzelésed arról, mikor lesz ismét készleten az adott áru, hozd a vásárlóid tudomására a várható szállítás idejét. Ha a webshopmotorod lehetővé teszi, a vevőnek pedig nem annyira sürgős, akár opciós előrendelést is felvehetsz tőle a termékre.

4. Mutasd a készletet szín és méret szerint
Klasszikusan a ruházati termékek, lábbelik esetében érdemes szín, minta és méret szerint feltüntetni a mennyiségeket. A műszaki cikkek sokszor szintén több színben kaphatók. Jelezzük a különböző változatok elérhetőségét jól láthatóan és áttekinthető módon a terméklapon. Legördülő menü helyett általában jobb egyben megjeleníteni a variációkat, hacsak nincs áttekinthetetlenül sok belőlük. A cikk itt folytatódik.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!