A mobilforradalom feladja a leckét az online kereskedőknek

A mobilforradalom feladja a leckét az online kereskedőknek
A mobiltelefon kétségkívül fontos kereskedelmi csatorna már ma is, és csak egyre fontosabb lesz. Ezért tanulmányozta a lengyelországi székhelyű Divante eCommerce Software House azt, hogy a legnagyobb e-kereskedő cégek mennyire készültek fel erre a változásra, mennyire felelnek meg a mobile first megközelítésnek.

2018 végére ott tartunk, hogy a világon két és fél milliárd ember rendelkezik mobiltelefonnal, a technológia terjedése pedig folyamatos és bővül. Az elkövetkező évekre hozzávetőleg évi 200 millió új felhasználót jeleznek előre a kutatások. Ennél is gyorsabb ütemben bővül a mobiltelefonok adta szolgáltatások és lehetőségek kihasználása. Ennek jó mutatója a globális adatforgalom, amely 2018-ban havi átlagban 17 exabyte, vagyis 17 milliárd gigabyte (!), ami felhasználónként csaknem 7 GB/hónap. Miközben a mobiltelefont használók számának növekedése 7% körüli bővülést mutat évente, addig az előrejelzések szerint az adatforgalom 2021-re 49 EB/hónap, azaz a mainak csaknem háromszorosa lesz - írja a kosarertek.hu.

Hasonlóan dinamikus növekedést mutat a mobilplatformokon zajló e-kereskedelem. Az eMarketer számításai szerint 2017-ben 2300 milliárd dollár volt a globális e-kereskedelem aggregált értéke, ami 23,2%-os növekedés volt az előző évhez, 2016-hoz képest. Ezen belül pedig a mobilplatform 58,9%-ot, azaz 1400 milliárd dollárt tett ki. Az előrejelzések szerint 2021-re várhatóan két és félszeresére nő, 3500 milliárd dollár értékű lesz a mobilplatformon folytatott e-kereskedelem, ami az akkori teljes e-kereskedelem értékének csaknem háromnegyedét, 72,9%-át fogja kitenni.

A mobiltelefon kétségkívül fontos kereskedelmi csatorna már ma is, és csak egyre fontosabb lesz. Ezért tanulmányozta a lengyelországi székhelyű Divante eCommerce Software House azt, hogy a legnagyobb e-kereskedő cégek mennyire készültek fel erre a változásra, mennyire felelnek meg a mobile first megközelítésnek. 11 ezer népszerű e-kereskedőt vizsgáltak a Google Lighthouse eszközével, amely a weboldalak teljesítményét, minőségét, helyességét teszteli.

PWA: a jövőbiztos megoldás

Az elemzés alaptétele az, hogy a PWA (Progressive Web Apps) az egyik kulcs ahhoz, hogy az e-kereskedők meg tudjanak felelni a felhasználói igényeknek, optimálisan tudják működtetni mobilplatformon is online boltjukat.

A Progressive Web Appok (PWA) alapvető jellemzője, hogy megbízhatóak, hálózati lassulás esetén is betöltenek, gyorsan kommunikálnak és működnek, mégsem nyújtanak rosszabb felhasználói élményt, mint egy hagyományos applikáció. Ezek a webalkalmazások a klasszikus webtechnológiára épülnek a legújabb JavaScript jellemzőkkel kiegészítve. Az adatokat a készülék gyorsítótárába mentik, így a kommunikáció sokkal gördülékenyebbé válik a felhasználó és a szerver felé egyaránt. Ezeket az applikációkat a keresőmotorok megtalálják, egy webhely valamennyi lapja linkelhető, így megosztható és elmenthető. Nem szükséges külön frissíteni, mert mindig up-to-date, valamint spórol az adatmennyiséggel.

És miért van fontos szerepe a PWA-knak az e-kereskedőknél? Az Alibaba például 76%-kal, a Trivago pedig 97%-kal tudta növelni a konverziós arányát a PWA bevezetését követően. További jó példa az Olacabs, a legnagyobb indiai taxigyűjtőoldal, amely 68%-kal tudta a PWA-nak köszönhetően növelni a forgalmát, vagy a Forbes, amelynek oldalletöltése felhasználónként 43%-kal nőtt.

Mivel egy PWA alapú megoldás az adatokat gyorsítótárba menti, a felhasználó offline is folytathatja a tevékenységét. A Trivago például azt tapasztalta, hogy azoknak a 67%-a, akiknél megszakadt az internetkapcsolat, újrakapcsolódva folytatták a munkamenetet. A teljes cikk itt érhető el!

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!





Címkék: E-kereskedelem