A high-tech vásárlóknak különleges elvárásaik vannak

A high-tech vásárlóknak különleges elvárásaik vannak
A technológiai kérdésekben jártas fogyasztók elsősorban vásárlásra, fizetésre és csomagkövetésre használják mobileszközeiket – derült ki a UPS vezető csomagküldő vállalat friss „Pulse of the High-Tech Online Shopper” című kutatásából.

A tanulmány – amit a comSore, a digitális területek világvezetőnek számító piackutató vállalata végzett el a UPS számára – megmutatja, hogy a high- tech vásárlók 69 százaléka vásárol termékeket mobileszközön, míg a nem high-tech vásárlóknál ez az arány csak 53 százalék. Emellett a high-tech vásárlók 70 százaléka használta a kereskedő cég mobilalkalmazását is, szemben a nem high-tech vásárlók 55 százalékával.

A comScore meghatározásában high-tech vásárlóknak számítanak mindazok, akik a kutatást megelőző három hónapban legalább egyszer vásároltak technológiai terméket online. Egy olyan időszakban, amikor az e-vásárlások száma folyamatosan növekszik, ezek az eredmények aláhúzzák az online jelenlét fontosságát – különös tekintettel a mobilos jelenlétre – minden olyan kereskedő számára, akik nagy értékű elektronikai cikkeket árulnak.

Ki diktálja a tempót?
„A high-tech fogyasztók, és különösen az Y generáció, jól láthatóan könnyűszerrel vásárol bármely eszközön – mondta el Dave Roegge, a UPS high-tech üzletágának marketing igazgatója. – Ők már modern fogyasztók, és arra számítunk, hogy a jövőben csak még többet fognak online vásárolni. A kiskereskedőknek online is rendelkezésükre kell állniuk, mégpedig az ő feltételeik szerint.

A mobil vásárlások iránti fokozott érdeklődés ellenére, vagy éppen ezért, a high-tech vásárlók számos területen javulást várnak el. 84 százalék elégedett a vásárlási élmény egészével függetlenül a használt készüléktől, de már csak 66 százalék volt elégedett a vásárlási élménnyel, amikor okostelefonnal vásároltak. Voltak, akik azt állították, hogy könnyebb a számítógép billentyűzetével és egérrel, mint okostelefonnal vásárolni, míg többen nehezményezték, hogy nem elég tiszták, vagy nem elég nagyok a képek a mobil eszközön.

Ezek mellett a kutatásból az is kiderült, hogy a high-tech vásárlók 69 százaléka keres rá a megvásárolni kívánt termékre mobilon bolti vásárlás során is, míg a nem high-tech vásárlóknál ez az arány csak 54 százalék. A high-tech vásárlók 76 százaléka, a nem high-tech vásárlók 65 százaléka követi nyomon a kiszállítást is a mobiltelefonján.

Általánosan is elmondható, hogy növekszik azon online fogyasztók száma, akik mobiltelefont vagy mobiltelefont és számítógépet egyaránt használnak vásárlásaik során.