A chatbot az online kereskedelem Jolly Jokere

A chatbot az online kereskedelem Jolly Jokere
A chatbotok olyan automatikus működésre képes alkalmazások, amelyek gördülékeny felhasználói élmény érdekében kapcsolatot tudnak létesíteni a vásárlóval.

Ha bemegyek egy jó áruházba, néhány perc után megjelenik egy eladó és megkérdi, segíthet-e valamiben. Ettől úgy érzem, fontos vagyok a kereskedő számára, nemcsak a pénzemet akarja, hanem segíteni szeretne nekem abban, hogy valamit megvásároljak. Sőt, ha csak tájékozódni tértem be, mert még mérlegelem a lehetőségeimet, akkor is megadja a választ a kérdéseimre. Személyesen nekem. Ez a felhasználói élménydarabka az, ami az internetes kereskedelemből jórészt hiányzik. Habár a technológia kényelmesebbé tette életünket, a vásárlónak olyan emberi dolgokra is szüksége van, mint a személyesség és az interakció. Épp ennek a résnek a betömésére fejlesztették ki az e-kereskedelmi chatbotokat, amik az emberi kapcsolat digitális verziójaként működnek - írja a kosarertek.hu szerzője cikkében.

A chatbotok olyan automatikus működésre képes alkalmazások, amelyek gördülékeny felhasználói élmény érdekében kapcsolatot tudnak létesíteni a vásárlóval. Segítik a vevőt a döntésben, megválaszolják kérdéseit, így átformálják a vásárlói tapasztalatot, ezért egy jól működő chatbotnak rengeteg előnye van.

Továbbfejlesztett ügyfélszolgálat
Elsőként a legfontosabb előnyük, hogy segítségükkel a vevőszolgálat munkája hatékonyabbá válik. Az egyre kiélezettebb versenyben mindenkinek csak egy esélye van, mondhatnánk minden kereskedő csak egyetlen rossz tapasztalatnyira van az elveszített vásárlótól. Ezért kulcsfontosságú az ügyfélszolgálat kiváló működése.

A chatbotok minden nap minden órájában képesek segítséget nyújtani, és az ügyintézőkkel ellentétben egyszerre több ügyfélmegkeresést is kezelni tudnak, méghozzá az emailes és telefonos megoldásoknál jóval gyorsabban. Így nemcsak hatékonyabb lesz a vevőszolgálat, de az ügyfél jobb szolgáltatásban részesülhet.

Javuló konverziós arány
Minden e-kereskedő számára elsődleges cél a konverziós arány javítása, a chatbotok pedig ebben is tudnak segíteni. Képesek arra, hogy olyan beszélgetéseket kezdeményezzenek, amelyek arra ösztönzik az ügyfeleket, hogy vásároljanak. Például megkérdezik, mit szeretne az ügyfél, és ez alapján direkt módon ajánlanak termékeket, így a vevőnek nem kell a weboldalon böngészni az áruk között. Hasonló módon a keresztértékesítés is lehetővé válik, ha a vevő által korábban megvásárolt termékhez kapcsolódót ajánl föl a bot.

A chatbotok segítségével tehát befolyásolhatók a vásárlói döntések, növelhető a kosárérték és a futó akciókra is ráirányíthatjuk velük a figyelmet – így növekedhet a konverziós arány. A teljes cikk itt érhető el.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!